De E-travel Summit is vandaag, 10 november 2016, gaande in het Van der Valk Hotel in Almere. Het is inmiddels de zesde keer dat dit evenement door TradeTracker Nederland is georganiseerd. Rob van Bergen, Managing Director van TradeTracker Nederland, vertelt tijdens de introductie dat hij verwacht dat het een mooie dag wordt om een interessant kijkje in de keuken te krijgen bij verschillende partijen en dat een dergelijk evenement een goede mogelijkheid biedt om te netwerken.

De zaal zit vol met travelgerelateerde publishers en adverteerders die veelal met elkaar samenwerken, maar waar ook nieuwe relaties kunnen opbloeien.

Verder vertelt Rob, na een vraag van de host Ruud Couwenhoven (die vorig jaar zelf nog spreker was op de E-travel Summit), dat het doel van de dag is dat iedereen met een tevreden gevoel naar huis gaat. Ook dat iedereen eruit haalt wat hij of zij eruit wilde halen is voor hem belangrijk. Hierbij refereert hij naar de extra opgedane kennis via de sessies en het netwerken onderling.

Het programma

Het programma voor de dag is goedgevuld. Na de opening vertelt Edwin Hof van TUI over TUI’s data driven digital marketing strategie, waarbij hij het ook over de rebranding van de organisatie gaat hebben: van Arke naar TUI. Na Edwin spreekt Ruben Salazar van Textbroker over de mogelijkheden van publishers en merken om niet meer al hun teksten zelf te schrijven maar simpel uit te besteden.

Na de lunch, waar ik helaas niet meer bij ben en dus ook niet een update over zal geven, bijt Xander Snijders het spits af met een sessie over Nederland als E-commerce land. Nederland is hier eigenlijk te klein voor. Xander vertelt over hoe hij vanuit Bookerzzz (o.a. BungalowSpecials & HotelSpecials) graag over de landgrenzen heen kijkt. Sanne Bakker vertelt daarna over de trends en ontwikkelingen bij het samenwerken met bloggers. Sanne heeft zelf haar eigen bureau Ensanne.nl. De afsluitende sessie van de dag komt vanuit I AMsterdam. Fieke Flier en Ruben de Boer vertellen over hoe digitale marketing een rol speelt bij het vinden van de balans tussen stad en toerisme.

Uiteraard is aan het einde van de dag een borrel om nog meer te netwerken en de dag na te spreken.

Al met al een interessante dag voor de travel branche om nieuwe ideeën, inspiratie en contacten op te doen.