Joris Goossens

Joris Goossens is CEO en eigenaar van Conversive Online Marketing. Zelf is hij in 2007 al begonnen binnen de affiliate marketing. Vanuit Conversive werkt hij samen met alle affiliate netwerken. Joris vertelt: “We zijn als marketing & mediabureau altijd op zoek naar de beste partners voor een campagne. We werken veel met Daisycon, TradeTracker en Zanox, maar ook in veel gevallen direct met publishers.”

Ik stel Joris de volgende vijf vragen:

Vraag 1: Waar komt jouw passie voor affiliate marketing vandaan?

Vraag 2: Wat brengt volgens jou de toekomst van affiliate marketing?

Vraag 3: Wat merk je dat steeds vaker gevraagd wordt vanuit adverteerders om op te zetten en/of op te pakken?

Vraag 4: Heb je tips voor (startende) publishers?

Vraag 5: Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?

Vraag 1. Waar komt jouw passie voor affiliate marketing vandaan?

Ik houd van meetbare marketing, echt resultaat zeg maar. Het mooie aan online is dat alles (veel) te traceren en te meten is. Hiermee kun je marketing uitgaven rendabel maken. Affiliate marketing is hier een prefect voorbeeld van, no cure – no pay. Daarnaast creëer je met affiliate marketing een groot netwerk van websites zodat consumenten je overal tegen kunnen komen en de weg naar jouw webshop zo veel makkelijker gevonden wordt.

Vraag 2. Wat brengt volgens jou de toekomst van affiliate marketing?

Affiliate marketing ontwikkelt zich als het internet. Zolang er publishers zijn die voorop lopen qua kennis en techniek op adverteerders, zal er een markt zijn voor affiliates. Conversie attributie wordt steeds beter, ook cross device. Hierdoor zullen affiliates steeds beter beloond worden naar hun effectieve bijdrage. We zien dat mobile marketing en (nieuwe) social media nog steeds heel hard groeit.

Vraag 3. Wat merk je dat steeds vaker gevraagd wordt vanuit adverteerders om op te zetten/op te pakken?

Vanuit Conversive doen we steeds meer product datafeed management. Dus xml feeds optimaliseren voor de verschillende affiliate kanalen en op die manier voor de grote publishers het beste aanbod aanleveren. Er is ook heel veel vraag naar de inzet van Shopping platforms en Marktplaatsen zoals Bol.com en Ebay. Daarnaast verzorgen wij voor onze klanten steeds meer dedicated solutions en specifieke partnerships.

Vraag 4. Heb je tips voor (startende) publishers?

Houd vol! Zorg voor unieke toegevoegde waarde en ‘stickiness’ zodat mensen terug blijven komen en het bereik groeit.

Vraag 5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?

Het onderhouden van relaties met iedere partner, zorgen dat iedereen krijgt wat hij verdient en niet besparen op goed lopende campagnes.