Het einde van het jaar komt eraan en dat betekent dat overal de felbegeerde lijstjes opduiken. De top zoveel van 2016, de top zoveel verwachtingen voor 2017. Ik vind het zelf altijd intrigerend om te zien. Mensen proberen de toekomst te voorspellen en de markt verder op weg te helpen. Sommige punten worden waarheid, anderen laten nog even op zich wachten.

Vanuit Affiliateblogger heb ik tot nu toe 17 professionals ui het vakgebied en aanverwante geïnterviewd voor ‘5 vragen aan…’. Een van de kenmerkende punten van deze interviews is hun affiliate droom. Wat willen zij graag bereiken in de markt, waar zal de markt ooit staan? Ik zet graag de top 7 affiliate dromen voor de markt vanuit deze 17 top interviews voor jou op een rij, in willekeurige volgorde.

“Mijn affiliate droom is dat er een einde komt aan spam en misleidende campagnes”

Louise Verschuren

“Mijn affiliate droom is een open en transparante markt, waarin de relatie tussen de betrokken partijen van hogere kwaliteit is dan een naam of nummertje op een computerscherm.”

Robin Doezie

“Mijn affiliate marketing droom is dat we de waarde van iedere publisher voor een aankoop in kaarthebben en ze op basis daarvan kunnen belonen.”

Milou Gijsbers

“Mijn droom is een affiliate wereld waarin adverteerders en publishers op internationaal niveau samenwerken aan een optimaal kanaal. Geen geheimen, geen onmeetbaarheden, 100% focus op inzicht, transparantie en resultaat.”

Anouk de Lange

“Mijn ideale affiliate wereld zou een wereld zijn waarbij we inzichtelijk zouden hebben wat de bijdrage (in % of €) is van elke publisher in de gehele user journey. Ik denk dat we steeds dichterbij het moment komen waarop we zulke inzichten als netwerk kunnen geven.”

Jurgen de Vries

“Mijn affiliate marketing droom is een platform voor adverteerders. Ik denk dat velen van ons ‘fouten’ maken die voorkomen hadden kunnen worden wanneer we deze met elkaar gedeeld hadden. Vooral de ervaring met een netwerk, een affiliate of keuzes als conversieattributie. Ik zie dat netwerken en affiliates wel gebruik maken van platvormen om ervaringen te delen, maar dat adverteerders hierin achterblijven.”

Lotte Veldhof

“Mijn affiliate marketing droom is om met onze publishers elke keer weer het meeste resultaat te halen uit de verschillende campagnes en promo’s. Door korte lijnen en goede communicatie de optimale win-win situatie te creëren, waarmee we samen maximale resultaten behalen.”

Remy Pol

Ik ben benieuwd welke dromen we in 2017 zien uitkomen. Wat zijn jouw affiliate dromen?

Afbeelding copyright: © Tierney via Fotolia