Loes Janssen

Loes Janssen werkt bij ICI PARIS XL Nederland en is online marketing specialist. Sinds 2013 is ze al actief in de affiliate marketing en vanuit ICI Paris XL werkt ze met het affiliate netwerk TradeTracker.
 
 

“Mijn affiliate marketing droom is het vinden van de juiste balans tussen actiematige en content gerelateerde websites om op het juiste moment via de juiste publisher relevant te zijn voor de consument.”

 
Ik stel Loes de volgende vijf vragen:
 
Vraag 1. Wat is jouw visie op de huidige affiliate marketing, met de huidige trends en ontwikkelingen die spelen?
 
Vraag 2. Hoe vertaalt jouw visie zich voor ICI PARIS XL?
 
Vraag 3. Maken nieuwe publishers nog kans om een sterke partner te worden voor ICI PARIS XL?
 
Vraag 4. Hoe bereid jij je voor op het nieuwe jaar voor affiliate marketing?
 
Vraag 5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?
 
 

1. Wat is jouw visie op de huidige affiliate marketing, met de huidige trends en ontwikkelingen die spelen?

Al jaren gaat de trend steeds meer richting content en worden de cowboy-achtige kortings- en cashback websites steeds meer in de hoek gezet. Retailers kijken steeds kritischer naar de partijen waarmee ze samenwerken. Ik denk dat deze trend zich verder zal ontwikkelen, zeker met de vele attributiemodellen die momenteel de markt bestormen. Zo wordt het voor adverteerders beter inzichtelijk welke websites nu precies een bijdrage leveren aan de omzet. Het zal het affiliate programma zeker goed doen om een betere balans te vinden tussen content en korting.
 
 

2. Hoe vertaalt jouw visie zich voor ICI PARIS XL?

Ook wij zijn kritisch naar de partijen waarmee we samenwerken. Ik streef naar een mooie balans tussen korting / actie en content. Hiervoor zoek ik verschillende samenwerkingen op met publishers die voor ons op dat moment relevant zijn. Daarnaast zoeken we ook steeds vaker de combinatie op tussen korting en content. Een mooie actie kan vaak ook content matig ingestoken worden waardoor het niet alleen om de korting draait, maar de consument ook meer te weten komt over bijvoorbeeld het specifieke product.
 
 

3. Maken nieuwe publishers nog kans om een sterke partner te worden voor ICI PARIS XL?

Jazeker! Wij staan altijd open voor nieuwe publishers die passen bij ICI PARIS XL.
 
 

4. Hoe bereid jij je voor op het nieuwe jaar voor affiliate marketing?

Een nieuw jaar betekent weer een nieuwe start. Maar ook de kans om terug te blikken op het afgelopen jaar en hieruit learnings te trekken. Belangrijk is dat onze partners helemaal op de hoogte zijn van de visie van ICI PARIS XL voor 2017 zodat deze zich direct kan doorvertalen in al onze affiliate activiteiten.
 
 

5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?

Het succes van een affiliate programma zit hem volgens mij in het op het juiste moment via de juiste publisher zichtbaar zijn. Kritisch zijn in welke acties je gaat opzetten met publishers en hierbij altijd de behoefte van de consument in gedachten houden.
 
 
Wil jij de samenwerking aan gaan met ICI Paris XL en hen promoten? Meld je dan hier aan voor de campagne binnen TradeTracker.