Binnen je accountmanagement is er een factor die erg goed is voor je resultaat, maar waar je geen verwachting aan kunt hangen. Je kan niet berekenen hoeveel extra het oplevert aan het einde van het jaar of onderaan de streep. Ik heb het over jouw gunfactor.

De manier hoe je jouw accountmanagement aanvliegt, zorgt ervoor of je een gunfactor hebt waarmee je een zekere goodwill kunt opbouwen. In tegenstelling tot wat veel mensen denken kun je zelf ook een goodwill opbouwen zonder gunfactor. Als men het je gunt, gaat het een stuk gemakkelijker. Maar door kwaliteit creëer je de beste relaties en daarmee je goodwill voor de komende periode. Een gunfactor vergemakkelijkt het, maar is niet noodzakelijk.

We zijn nog in het begin van het jaar. De goede voornemens zijn gemaakt, maar sta nog eens stil bij je gunfactor en je goodwill. Kun je deze nog toevoegen aan je lijstje met goede voornemens? Hoe sterk is jouw gunfactor op dit moment en hoe beïnvloed dit jouw goodwill? En zie je nog mogelijkheden om je accountmanagement te optimaliseren en (meer) goodwill te kweken?

Hoe verbeter je jouw goodwill?

Goodwill is een buzzwoord die een soort lange termijn gunning is binnen de beste samenwerkingen. Het is een verlengde van de gunfactor, maar waar je een gunfactor hebt of niet hebt kun je goodwill wel creëren. Hoe? Door je te focussen op je accountmanagement.
Kijk eens naar je accountmanagement strategie en zie optimalisatiemogelijkheden. Denk hierbij aan:

• Het nog sneller reageren op vragen van publishers;

• Sneller publishers toegang verlenen of weigeren tot de campagne (hoe eerder hoe beter, dan zijn publishers nog gemotiveerd!);

• Het delen van data met je publishers;

• Het delen van optimalisatiemogelijkheden met je publishers;

• Het maken en delen van analyses met je publishers.

Geef hen vertrouwen en krijg vertrouwen terug. Door te delen en snel te reageren bij vragen creëert je het vertrouwen en dit resulteert in goodwill. De komende periode kun je meer aanspraak maken op mooie plekken voor promoties, content of het uitzetten van exclusieve kortingscodes.

 

Afbeelding copyright: © Feng Yu via Fotolia