Het is groots in het nieuws geweest: Kleding.nl breidt flink uit in 2017. In 2016 heeft Kleding.nl hun zusterbedrijf Fashiola uitgerold in tien nieuwe landen. En voor 2017 staan nog tien nieuwe landen op de planning. Volgens Peter Langenkamp, CEO & Co-founder van Kleding.nl, is de ambitie om over de hele wereld actief te zijn met Fashiola.

Kleding.nl is in 2012 gestart als kleding zoekmachine, waarbij vanaf de eerste dag affiliate marketing een belangrijke inkomstenbron en strategiepijler is. Ongeveer 80% van de omzet komt uit affiliate marketing voor Kleding.nl/Fashiola. In 2013 startte Fashiola in Duitsland, snel gevolgd door Engeland, Spanje en Frankrijk. Welke ook meteen hun top 5 landen zijn waarin ze actief zijn.

Afgelopen week heb ik de eer gehad om Peter Langenkamp te interviewen over Fashion.nl/Fashiola en de rol van affiliate marketing. Affiliate marketing is erg belangrijk voor Fashion.nl/Fashiola en ik was enorm benieuwd naar de beweegredenen van hen als publisher binnen dit online marketingkanaal. Tijdens het interview ben ik geinformeerd over Peter’s visie op affiliate marketing in Nederland, maar ook in het buitenland, heeft hij gedeeld hoe de zoekmachine werkt, hoe ze de juiste balans zoeken met zoekmachines en adverteerders, wat hun voordeel is in het buitenland nu ze in hun top 5 landen zo sterk staan en nog veel meer.

Het is een interview geworden wat je zal inspireren, motiveren om door te zetten waar je mee bezig bent, ambities te hebben, maar ook wat je meer inzichten zal geven in de dynaimsche wereld waar een publisher zich in verkeerd, de relaties die onderhouden moeten worden en hoe Kleding.nl/Fashiola zo’n sterk bedrijf is geworden.

Ik deel dit gehele interview graag met je in een whitepaper. Kleding.nl en Affiliate Marketing: beste vrienden over de hele wereld. Neem je tijd met een kop koffie of thee om deze door te lezen en laat je wegblazen door Peter’s visie, tips en kijk op de markt.

whitepaper kleding.nl