Awin is een strategische samenwerking aan gegaan met het performance marketing netwerk Commission Factory om zo hun klanten meer bereik te bieden in Australië en de APAC regio (Asian – Pacific).

Voor zowel Awin als Commission Factory staat het aanbieden van krachtige technologie, samen met service en strategische inzichten aan partners, op de voorgrond van de organisatie. Beide organisaties hebben de afgelopen jaren aan andere features en tools gewerkt. Zo heeft Awin cross device tracking en payment on assist geintroduceerd, waar Commission Factory zich bezig hield met wekelijkse betalingen voor goedgekeurde sales, real-time tracking en rapportage, en een mobiele app voor zowel adverteerders en publishers.

“Deze nieuwe strategische partnership met Commission Factory is een flink stap in ons streven om het wereldwijde platform te zijn dat voordelen biedt voor onze partners met mondiale ambities. Met het aangaan van dit partnership bieden wij onze partners de gelegenheid om gemakkelijk hun afzetgebied te vergroten naar Australië en APAC en geven we ze bovendien het voordeel als eerste op de hoogte te zijn van de nieuwste trends en ontwikkelingen die daar plaatsvinden.” – Lauri Koop, Managing Director Awin Benelux

Commission Factory werkt samen met meer dan 400 merken, waaronder Virgin Australia, Debenhams, Catch of the Day, Sephora, Etihad en The Iconic. Bij Commission Factory wordt meer dan de helft van de lokale retailers beschouwd als marktleider in Australië. Daarnaast wordt deze organisatie beschouwd als beste partner voor affiliate services voor wereldwijde merken die willen uitbreiden naar de Aziatische-Pacifische regio.

“We zijn erg enthousiast om samen te werken met een netwerk als Awin. We houden hun innovatie al jarenlang, vanaf de andere kant van de waterplas, in de gaten, en de waarden, groei en wens om hun klanten de beste ervaring en service te bieden, weerspiegelen die van ons. Het online speelveld van de regio APAC is de afgelopen jaren al sterk gegroeid en we geloven dat we, in samenwerking met Awin, de groei van onze lokale retailers kunnen versnellen en uitbreiding kunnen aanbieden naar onze partners wat we anders misschien niet hadden kunnen verwezenlijken.” – Zane McIntyre, CEO Commission Factory

Voor beide netwerken biedt deze partnership een strategische waarde. Awin kan haar internationale positie uitbreiden, met een afgestemd serviceniveau voor partners die deze markt willen verkennen door de expertise van een sterke lokale speler. Commission Factory kan daarentegen gebruik maken van Awin’s vaardigheid en bereik in Europa en de VS om zo hun eigen aanbod te versterken en de nodigde steun te waarborgen om hun groei in Azië te kunnen voortzetten.

“Deze samenwerking is een natuurlijke stap voor Awin en ons groeiende globale klantenbestand.  Zoals bij elk nieuwe markt zijn er subtiele aspecten die het verschil maken tussen goed en geweldig. Daarom zijn we ervan overtuigd dat de kennis van Commission Factory en de toepassing van onze bewezen service- en compliance methodologie, de sleutel tot succes is voor deze regio.” – Mark Walters, CEO Awin

De trends en ontwikkelingen zal Awin delen in de sectie ‘Marktinzichten’ op de website en via de Awin Market Insights nieuwsbrief.