Tradetracker lanceert Real Attribution en is daarmee het eerste en enige netwerk met attributie binnen het affiliate kanaal. Dit geeft adverteerders de mogelijkheid om meerdere publishers per transactie te belonen. Het motiveert publishers om campagnes extra te promoten en moet leiden tot meer omzet voor zowel adverteerder als publisher.

Beloon alle publishers binnen de customer journey

Real Attribution maakt het mogelijk om alle betrokken publishers binnen de customer journey te belonen. Van begin van de funnel tot het eind van de funnel, iedere publisher kan beloond worden. Adverteerders hebben de keuze uit vijf attributiemodellen en een custom model om de voor hen belangrijkste elementen naar waarde te belonen.

TradeTracker Real Attribution

De verwachting is dat Real Attribution zorgt voor een aanloop van nieuwe publishers die door het ‘last-click-model’ affiliate marketing tot op heden links hebben laten liggen. Deze publishers worden hiermee beloond op basis van hun toegevoegde waarde in het aankoopproces.

TradeTracker Real Attribution

De behoefte aan native content

Interessante content is steeds belangrijker en adverteerders zoeken steeds meer naar relevante publishers. Content publishers krijgen in een last click model haast nooit een eerlijk aandeel voor hun rol in de customer journey en rekenen daarom vaak een fixed fee. Real Attribution zorgt ervoor dat zij eerlijker beloond worden waardoor de fixed fee wegvalt of aanzienlijk minder wordt.

“Aan publishers commissie toekennen op basis van toegevoegde waarde is een revolutie in onze branche. Dit verandert de manier waarop affiliate marketing bedreven wordt en opent deuren voor de meerderheid van de publishers waar nu niet naar wordt omgekeken. Het belangrijkste kenmerk van Real Attribution is dat het commissiemodel aan te passen is aan de specifieke campagnedoelstellingen van een adverteerder, waarbij display en eigen kanalen ook kunnen worden opgenomen”. – Paul van Doorn, CEO TradeTracker.com

Veel meer dan alleen affiliate attributie

Alleen het affiliate kanaal attribueren is voor Real Attribution van TradeTracker niet genoeg. Het is zelfs mogelijk om owned media, impressies, retargeting en SEA als valide touchpoints op te nemen, zodat je rekening houdt met de gehele performance based online marketing mix.

TradeTracker Real Attribution

TradeTracker heeft een gaaf filmpje gemaakt met extra uitleg over Real Attribution. Deze kun je hier bekijken.