Greetz is een samenwerking gestart met het affiliate netwerk Awin. Middels deze samenwerking wil Greetz gebruik maken van het uitgebreide netwerk van Awin en zijn positie op de Nederlandse en Belgische markt versterken.

De belangrijkste reden voor Greetz om met Awin samen te werken is de focus op excellente accountmanagement en de innovatieve technologie.

Greetz gaat als eerste over op nieuwe Awin interface

Als eerste Nederlandse adverteerder gaat Greetz over op de nieuwe wereldwijde Awin interface. Het platform is eerder al live gegaan in de VS, Canada, Verenigd Koningkrijk, Ierland en Frankrijk.

Wij geloven in premium accountmanagement en vooruitstrevende technologie om te groeien in affiliate marketing. Awin heeft laten zien, met het winnen van de Publisher’s Choice of Network, dat ze een voorkeurspositie hebben onder publishers. Daarnaast willen we affiliate marketing in de startfase van de customer journey vergroten. Het Awin platform maakt het ons makkelijk om dit waar te maken. – Alwin Snippe, online marketing manager

De vernieuwde interface heeft veel verbeterde en toonaangevende functies, waaronder;

  • Cross-device tracking: het meten en belonen van customer journeys op meerdere apparaten, en het rapporteren van deze informatie aan adverteerders en publishers.
  • Commission on assist: publishers kunnen belonen voor sales waar zij vroeg in de aankoopfunnel invloed op hebben gehad.
  • Convert-a-link: een plugin die het omzetten van productlinks naar traceerbare links met een enkele klik automatiseert.

De resultaten

De eerste 2 maanden biedt het affiliatie programma van Greetz een +2% CPS verhoging en zijn de commissies voor de zakelijke markt gelijk aan de ‘reguliere’ commissies. De resultaten en learnings die voortkomen uit de samenwerking zal Awin onder meer delen in de sectie Marktinzichten op de website.

De lancering van de nieuwe merknaam was de eerste stap naar één wereldwijd affiliate netwerk, de technische integratie is de volgende stap en we zijn dan ook zeer verheugd dat we gaan starten met Greetz als de eerste adverteerder. Ons nieuwe platform biedt een schat aan mogelijkheden en voordelen voor publishers, maar ook zeker voor adverteerders. Het vertrouwen dat Greetz ons geeft, stelt ons in staat om groei te realiseren en te blijven innoveren. – Lauri Koop, managing director Benelux