Nextail is de eerste retailorganisatie die start met Real Attribution van TradeTracker voor haar affiliate programma’s. Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, heeft hierbij als doel alle publishers die betrokken zijn geweest in het conversiepad voor alle programma’s te belonen.

TradeTracker geeft aan dat beide partijen gezamenlijk hebben toegewerkt tot deze primeur. Nextail is namelijk al geruime tijd op de hoogte van de ontwikkelingen binnen TradeTracker en kent de mogelijkheden van attributie. Samen hebben ze besloten dat het voor Nextail het interessante is om over te stappen van ‘last click’ naar een customized attributiemodel. Inhoudelijk betekent dit voor de publishers dat het last click commissiepercentage leidend blijft, dat percentage wordt verdeeld in het conversiepad.

Belangrijke aanvulling hierop is dat cashback publishers wel een vaste vergoeding ontvangen wanneer zij de converterende partij blijken te zijn. Dit maakt het voor deze publishers gemakkelijker om een cashback bedrag te communiceren naar hun leden.

Doordat we nu elke publisher in de Customer Journey belonen, is het ook voor publishers aan het begin van de customer journey aantrekkelijk om onze campagnes te promoten. Hierdoor willen we meer content publishers enthousiast maken voor de affiliate programma’s van onder andere Blokker, Intertoys en Leen Bakker. – Faisca Fransz, Affiliate Marketeer Nextail