In steeds meer social media uitingen kunnen affiliate links meegegeven worden. Facebook, en Twitter zorgen met regelmaat voor extra verkeer naar de website van de publisher of rechtstreeks naar de adverteerder als het een trackingurl betreft. Instagram trekt ook zeker aan in populariteit binnen affiliate marketing, maar nu kun je ook Snapchat inzetten als affiliate marketing ondersteuning.

Snapchat Paperclip

Snapchat heeft onlangs een nieuwe functie toegevoegd: de paperclip. Door op de paperclip te klikken kun je, na het maken van een foto of een video, een URL invoeren. Dit kan ook een affiliate URL zijn of een link naar een specifieke pagina of blogpost op jouw publisher website.

De ontvanger kan de link bekijken door omhoog te vegen. Dan wordt de link zichtbaar. Vervolgens kan er doorgeklikt worden via deze URL naar de adverteerder (met tracking natuurlijk) of de publisher website.

Je kan in principe overal naar toe linken, behalve naar Facebook. Facebook staat links niet toe om spam tegen te gaan. Je kan het dus niet gebruiken om je Facebook-pagina te promoten.

Nieuwe kansen

Dankzij de Snapchat paperclip liggen er nieuwe kansen voor affiliate marketeers en dan met name degene die een publisher website hebben. Mocht je Snapchat al inzetten als social media platform, dan kun je vanaf dit platform ook eindelijk linken naar je website én naar je bestconverterende adverteerders. Uiteindelijk wil je dat iedere effort die je in je website stopt ook iets oplevert. En daar speelt Snapchat heel slim op in.

 

Afbeelding copyright: © Spectral-Design via Fotolia