Jurgen de Vries heb ik eerder geinterviewd vanuit zijn rol bij Tradedoubler, maar sinds kort is hij werkzaam bij Productsup, als Regional Director Business Development Benelux. Tijd voor een nieuwe vijf vragen aan, ik ben benieuwd waar hij mee bezig is en of hij meer kan vertellen over de voor mij nog onbekende tool.

Ik stel Jurgen de volgende vijf vragen:
Vraag 1. Productsup, kun je meer vertellen over dit product datamanagement platform?
Vraag 2. Is Productsup alleen geschikt voor adverteerders of publishers?
Vraag 3. Wat kun je bereiken door Productsup in te zetten?
Vraag 4. Hoe onderscheid Productsup zich van haar concurrenten?
Vraag 5. Wat is jouw doel met Productsup?

Vraag 1. Productsup, kun je meer vertellen over dit product datamanagement platform?

“Jazeker – Productsup is een cloud-based Product Datamanagement & Optimalisatie tool voor adverteerders en online agencies die zelf onder andere affiliate feeds willen managen en optimaliseren.”

“Online marketeers kunnen – zonder IT-kennis – makkelijk en snel via het platform data importeren vanuit verschillende sources, analyseren en optimaliseren van de feed en het exporteren naar ongelimiteerde kanalen zoals Google Shopping, Facebook Dynamic Ads, (Prijs) Vergelijkers, Affiliate netwerken, Criteo, Amazon, E-Bay en vele andere marketing kanalen in de social, shopping en display markt.”

Vraag 2. Is Productsup alleen geschikt voor adverteerders of publishers?

“Het platform van Productsup wordt gebruikt door adverteerders die onder andere de feeds voor het affiliate kanaal optimaliseren en doorsturen naar het affiliate netwerk of rechtstreeks naar de publishers. Daarnaast hebben we een internationale samenwerking met Affilinet & Rakuten waardoor deze twee affiliate netwerken de affiliate feeds van haar adverteerders zelf managen en optimaliseren om vervolgens door te sturen naar de publishers.”

“Publishers hoeven dus geen gebruik te maken van onze service zolang adverteerders hun affiliate feeds via Productsup of andere soortgelijke tools managen.”

3. Wat kun je bereiken door Productsup in te zetten?

“Veel nationale en internationale adverteerders bieden duizenden producten aan waardoor het voor de online marketeer lastig is om op de hoogte te blijven van de voortdurend veranderde productkenmerken, informatie en eisen van de exportkanalen. Dit neemt Productsup dan ook uit handen.”

“Daarnaast hebben de meeste online marketeers geen technische feed kennis wat hen afhankelijk maakt van de IT-afdeling of externe partijen waardoor het meestal te lang duurt om feeds te optimaliseren.”

Het platform van Productsup wordt gebruikt door online marketeers die zelf in controle willen zijn met betrekking tot het managen en optimaliseren van hun feeds. Zij zijn in staat om de zichtbaarheid van hun advertenties te verhogen om zodoende het verkeer, conversie en ROI te verbeteren. Daarnaast bespaart het hen ook tijd en frustratie!

4. Hoe onderscheid Productsup zich van haar concurrenten?

“In de afgelopen 2,5 week heb ik contact gezocht met enkele partners (adverteerders en online agencies) om van hen te vernemen waarom men gekozen heeft voor Productsup. Gebruiksvriendelijkheid, flexibiliteit, innovatie en support waren de meest voorkomende termen die zij benoemden.”

“Naast onze core business – het managen en optimaliseren van feeds –  biedt het platform enkele additionele features zoals:

  • Image Designer – Online retailers en de reisbranche kunnen met image designer Facebook & Instagram Ads makkelijk en eenvoudig bewerken. Dit gebeurt middels een drag en trop systeem. Ook kunnen ze hiermee verbeteringen aanbrengen op basis van de informatie uit de feed, zoals een dynamische tekst (prijs, titel, rating, icon’s, en nog veel meer).
  • Dynamic Video (BETA) – Dit kent hetzelfde principe als de image designer, maar dan voor video’s.
  • ROI Strategy – Via ROI Strategy kun je specifieke regels aanmaken in de feed om advertenties die slecht converteren, niet meer voorradig zijn of minimale marges hebben niet te tonen in de gewenste kanalen.”

5. Wat is jouw doel met Productsup?

“Sinds 1 juli 2017 ben ik verantwoordelijk voor de Benelux-markt en mijn doelstelling is om de Benelux-markt uit te breiden met nieuwe partners die succesvol gebruik maken van ons platform. Momenteel ondersteunen we adverteerders zoals Coolblue en IKEA en het spreekt voor zich dat we graag meerdere adverteerders verwelkomen.”

“Graag wil ik online marketeers die werkzaam zijn bij adverteerders en tevens trouwe volgers zijn van affiliateblogger.nl een complimentary feed audit voor Google Shopping of Facebook of een demo aanbieden zodat we hen vrijblijvend kunnen laten zien waar onze USP’s liggen. Mocht je hier interesse in hebben dan kun je deze hier aanvragen.”