LinkPizza, onder andere bekend als automatische affiliate link generator en campagne management platform, heeft een nieuwe versie live gezet met verbeteringen voor zowel adverteerders als publishers.

Wat is er veranderd?

Het platform kent verschillende verbeteringen. Hieronder licht ik ze graag verder voor je toe.

Nieuwe flow voor het aanmaken van campagnes

Voor adverteerders is er een nieuwe flow opgezet voor het aanmaken van campagnes. Je kan binnen deze nieuwe flow kiezen uit drie soorten artikelen, namelijk advertorial, editorial en een review. Om de campagne briefing zo compleet mogelijk te maken kun je via de nieuwe tekst editor een beschrijving en voorwaarden invoeren, inclusief titels, lijstjes en hyperlinks.

Bij iedere vorm van content kan er gekozen worden of affiliate links in- of uitgeschakeld moeten worden en je kan kiezen voor een van de nieuwe vergoedingsmodellen. Denk hierbij aan een vaste vergoeding, barter deals en een hybride modellen.

MediaKit uitbreiding

Publishers kunnen nieuwe soorten producten met een indicatie prijs toevoegen aan hun MediaKit. Adverteerders weten hierdoor dat je naast advertorials ook bijvoorbeeld editorials schrijft. Vergeet als publisher niet je MediaKit aan te passen!

Nieuwe UI in opdrachten

De berichten en opdracht statussen worden overzichtelijk getoond in de chat, die nu de belangrijkste rol heeft in de opdracht. De opdracht statussen zijn: nieuw, onderhandeling, creatie, levering en facturatie. Zo weet je voor iedere opdracht in welke fase deze zich bevindt. Je kan chatberichten ook aan acties en statussen koppelen en je kan terugzien wie welk bericht heeft gezien.

Extra aanpassingen

Naast deze grote optimalisaties zijn er nog een aantal extra aanpassingen doorgevoerd.

  • Gemakkelijker campagnes managen – publieke campagnes ontvangen na 10 pitches geen nieuwe pitches meer totdat deze zijn beoordeeld. Je hoeft dus niet meer dan 10 pitches tegelijkertijd te beoordelen en dat maakt het makkelijker om de campagne te managen.
  • Gemakkelijker producten aanvragen bij publishers – Door op het soort product in de MediaKit te klikken, start je direct een campagne voor het soort product met de desbetreffende publisher.
  • Views terugzien in het dashboard – voor publishers erg handig! Views kun je nu ook terugvinden op jouw dashboard.
  • Er zijn nieuwe affiliate programma’s toegevoegd en wat kleine bugs gefixed.