TradeTracker UK gaat een samenwerking aan met Pouch, een browser extensie dat ervoor zorgt dat je makkelijker kortingscodes en acties kunt vinden. Je hoeft niet meer naar een kortingscodewebsite voor een code maar de extensie zorgt ervoor dat je op de website zelf de beste kortingscodes getoond krijgt.

Let op: de extensie werkt alleen nog in de UK, voor ongeveer 3000 online shops.

Hoe werkt het?

In vier stappen kun je shoppen met korting, zonder de website te verlaten.

De eerste stap is dat je als consument de Pouch extensie toe voegt binnen je browser. Het downloaden van Pouch is gratis. Rechtsboven in je browser vind je dan een Pouch icoontje. Vervolgens ga je, als stap 2, online shoppen. Als je op een website komt waar een kortingscode van kracht is, dan krijg je een notificatie van Pouch. Een klein pop-upje komt rechtsboven in je scherm tevoorschijn met het aantal beschikbare kortingscodes voor deze specifieke website. Stap 3 is het klikken op het Pouch icoontje, zodat er een dropdown zichtbaar wordt met alle relevante kortingen van deze website. Vervolgens kun je (stap 4) de kortingscode gebruiken en shop je met korting. Pouch krijgt een commissie over de bestelling via het affiliate netwerk. In dit geval TradeTracker.

Waarom zou je met Pouch in het Verenigd Koninkrijk moeten samenwerken?

Pouch geeft in hun mediakit vier redenen waarom je met hen zou moeten samenwerken.

1. Pouch help je bij het verlagen van het aantal winkelmandje verlaters

De winkelmandjes van e-commerce websites worden in 75% tot 85% van de gevallen verlaten, vaak voor het zoeken van een kortingscode. Minder dan 33% komt terug naar dit winkelmandje en nog minder met een geldige kortingscode, aldus Pouch. Met hun browser extensie wordt het verlaten voor een kortingscode weggenomen en zal het aantal winkelmandje verlagers afnemen.

2. Verbetering van de user experience

Geen frustraties meer over het zoeken naar een kortingscode! Dankzij Pouch kan een kortingscode meteen ingewisseld worden en dat kan een positief effect hebben op de ervaringen van je klanten.

3. Pouch geeft inzicht in data

Pouch heeft toegang tot de data die consumenten tijdens het browsen op internet verkrijgen. Het gaat dus verder dan alleen de data die op de website zelf, waar de aankoop wordt gedaan, wordt verkregen. Hierdoor kan er op een sterk niveau geoptimaliseerd worden en kunnen hier specifieke doelen voor gesteld worden. Bijvoorbeeld het vinden van nieuwe klanten, het belonen van bestaande klanten en het up-sellen (van een klein pakketje naar een groot pakket) of cross-sellen (bij jouw boeket een kaart toevoegen) van producten.

4. Pouch promoot de acties via hun eigen kanalen

Wekelijks verstuurt Pouch een eigen nieuwsbrief naar duizenden gebruikers, met de allerbeste kortingscodes. Ook via social media worden de acties gepromoot.

Het is zo mooi om te zien dat tooling steeds populairder wordt en het de markt van affiliate marketing verder ontwikkeld en volwassen maakt. Ik ben benieuwd wat jij van Pouch vind! Laat onder het blog een reactie achter.