Performance Horizon test Artificial Intelligence met grote merken

Performance Horizon Artificial Intelligence AI

Het afgelopen jaar is Performance Horizon meerdere keren ter sprake gekomen binnen affiliate marketing. Ze begonnen affiliate marketing samenwerkingen met grote organisaties binnen Nederland: Ahold, Coolblue en wehkamp. Eerder interviewde ik Sean Sewell, verantwoordelijk voor onder andere de Europese markt. Hij noemde hun nieuwste technologie gebaseerd op Artificial Intelligence, maar kon op dat moment nog niet veel erover vertellen. Nu is er getest met een aantal grote merken: Marriott Hotels & Resorts, British Airways en The Iconic.

Wat is Artificial Intelligence?

Kort gezegd is Artificial Intelligence, afgekort AI, kunstmatige intelligentie. Het menselijke denken wordt omgezet in een geautomatiseerd proces in computertaal. Binnen affiliate marketing betekent dit dat er gewerkt kan gaan worden op basis van voorspellingsmodellen waarmee je vooraf zou kunnen inschatten hoe een publisher kan presteren.

Voor Performance Horizon was het een complex proces om het in-house op te bouwen. Maar het doel is altijd simpel geweest: het helpen van hun klanten om de toekomstige performance beter te begrijpen.

Om te beginnen, onderzochten we 50 miljard events

die we voor onze klanten volgenden, om de activiteitenprofielen voor een breed scala aan campagnes en partners te begrijpen.

Ons data science team ontwikkelde vervolgens vijf verschillende voorspellingsmodellen, variërend van een iteratieve lineaire regressie, naar een neuraal netwerk model.

– Pete Cheyne, CTO Performance Horizon

Door middel van continue evaluatie en bijstelling kan Performance Horizon voor ieder van hun klanten het juiste voorspellingsmodel kiezen en deze dynamisch selecteren. Op deze manier blijft het een op maat gemaakt systeem en geen one size fits all oplossing.

Waarom Artificial Intelligence?

Voor Performance Horizon is het opbouwen van AI het inspringen op een toekomstige trend. Iets wat adverteerders, marketing partners / publishers, ontwikkelaars en technische organisaties nodig gaan hebben om hun snel groeiende systemen te kunnen onderhouden. De eerste stap is voor de technologie partner gezet om data gedreven relaties tussen adverteerders en publishers te bevorderen.

Het verder investeren in specifieke Artificial Intelligence functionaliteiten,

en AI in het algemeen, is een basisonderdeel van onze visie

om een echt schaalbaar partnership ecosysteem te bouwen.

We zien een enorm opwaarts potentieel voor onze klanten en hun publishers, dus we investeren voor de langere termijn.

Het aanbieden van het vermogen om de publisher prestaties te voorspellen over de hele customer journey is de eerste stap om onze visie te bereiken.

– Malcolm Cowley, CEO Performance Horizon

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here