Even voorstellen: gastblogger Isabelle Westra

isabelle westra bloosem

Al tijdens mijn studie trok de minor ‘Digital marketing’ me enorm, de marketing van de toekomst! Inmiddels werk ik bij een vooruitstrevend online marketingbureau: BlooSEM. Hier krijg ik de kans me dagelijks bezig te houden met online vraagstukken van klanten. Ik heb me onder andere in affiliate marketing gespecialiseerd en beheer affiliate programma’s voor diverse klanten.

Ik lees graag over nieuwe ontwikkelingen en innovaties en zodoende kwam ik op Jennifer’s blog terecht. Haar passie voor affiliate marketing is inspirerend en het is goed dat er zo’n blog is in Nederland! Op Affiliateblogger zal ik bloggen over diverse aspecten van online marketing binnen affiliate. Daarom zal ik me even voorstellen.

Ik ben Isabelle Westra, 26 jaar en ik werk bij BlooSEM, een online performance marketingbureau in Hilversum. Daar werk ik voor verschillende klanten en beheer SEA & social campagnes en affiliate programma’s. Ook ben ik deels verantwoordelijk voor de eigen marketing activiteiten van BlooSEM.

Ik heb het meest geleerd van:

Mijn tijd bij BlooSEM. Er is hier veel ruimte voor training, zowel intern als extern, zo zijn we regelmatig bij Google en laatst nog bij LinkedIn. Mijn eerste leidinggevende bij BlooSEM had een achtergrond in affiliate marketing en heeft mij grotendeels opgeleid. Nu mag ik mijn kennis gebruiken om onze klanten verder te helpen met hun online marketing vraagstukken.

Mijn grootste uitdaging tot nu toe is:

Creatieve oplossingen moeten verzinnen als er bij klanten restricties zijn, bijvoorbeeld in beleid of als er beperkt budget is. Ik vind het een mooie uitdaging om dan toch mooie campagnes op te zetten, binnen de mogelijkheden die er zijn. Door slimme instellingen te gebruiken of bijvoorbeeld door te focussen op een bepaalde regio kun je dan toch de doelstellingen van de klant bereiken.

Trots ben ik op:

Voor een bepaalde klant heb ik het affiliate management onverwachts overgenomen van een collega, daardoor ontdekte ik hoe leuk ik het vond. In dat programma kon ik mijn creativiteit kwijt en moesten we regelmatig inspelen op nieuwe ontwikkelingen. Op een gegeven moment was het affiliate het best presterende kanaal voor die klant; nog beter dan SEA! Dat was een heel leuk moment.

Waar ik momenteel hard aan werk:

Relatiemanagement is een key aspect binnen affiliate en dat mag je niet onderschatten! Ik werk dus altijd aan de relaties met (top) partners uit onze eigen programma’s. Ik zorg dat ik altijd snel antwoord en duidelijke verwachtingen schep. Op deze manier werk je de gunfactor in de hand, wat weer erg belangrijk is als je later een campagne opzet!

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here