Affiliateblogger Masterclass: Trends & Tools op 29 september

Affiliateblogger Masterclass - Jennifer Kok

In een aantal blogposts liet ik even doorschemeren dat we op 29 september de tweede Affiliateblogger Masterclass organiseren. Ben jij er klaar voor om opnieuw de diepte in te gaan en met veel nieuwe informatie naar huis te gaan? Op 29 september gaan we dieper in op trends en tools! Deze masterclass is geschikt voor zowel publishers als adverteerders.

Het programma

De volgende sessies gaan je tijdens de Affiliateblogger Masterclass: Trends & Tools onder laten dompelen in dit thema:
– De belangrijkste internationale trends en ontwikkelingen, die we ook in Nederland kunnen verwachten – Mike Lamboo van Symbaloo
– Het vermarkten van een affiliate website met de juiste tools – Floris van Vredendaal van hatless.com
– De zin en onzin van attributie binnen affiliate marketing – Jelle Oskam van Nubis en Mark Wrighton van Impact Radius [EN]
– Een affiliate website waar je echt kunt shoppen is de toekomst – Ali Lotfi van Affiliform
– Commission sharing met Vraym – Dani Azulai van Vraym
– Branded en native advertising: wat is het en hoe werkt het? – Klaas Joosten van LinkPizza
– De waarde van juiste tijdsbesteding: hoe publishers succesvol producten promoten – Rick Curé en Marieke Struijk van Shopsuite
– De trends binnen en voordelen van een in house affiliate programma – Emily Brown van  Performance Horizon en Meral Tervoert van Albert Heijn [EN]

De belangrijkste internationale trends en ontwikkelingen – Mike Lamboo van Symbaloo

Mike vertelt je tijdens deze sessie welke trends en ontwikkelingen er momenteel in het buitenland spelen. Deze spot hij tijdens zijn dagelijkse werkzaamheden voor Symbaloo. De trends en ontwikkelingen die hij ook in Nederland verwacht, gaat hij dieper met je op in.

Het vermarkten van een affiliate website met de juiste tools – Floris van Vredendaal van hatless.com

Floris heeft zelf meerdere affiliate websites en tools, waaronder winterjassen.com en AffiliateFeeds.com. Hij weet dus alles van het vermarkten van een affiliate website en hoe belangrijk de juiste tools hierbij zijn. Denk bijvoorbeeld aan het voorkomen van kapotte (affiliate) linkjes en productfeeds!

De zin en onzin van attributie binnen affiliate marketing – Jelle Oskam van Nubis

Jelle Oskam vertelt samen met Mark Wrighton over de zin en onzin van attributie binnen affiliate marketing. Wat gaat er nu mis en hoe kan het beter? Jelle’s tool Odyssey kan het verschil maken op de toegevoegde waarde per publisher. Jelle en Mark werken samen vanuit Jelle’s interim global affiliate rol bij adidas, waar ze met Impact Radius samenwerken.

Een affiliate website waar je echt kunt shoppen is de toekomst – Ali Lotfi van Affiliform

Een affiliate website waarbij je doorklikt naar de adverteerder en daar een sale plaatst, is verleden tijd aldus Ali. Shoppen op de website van de publisher en toch de sale en proces via de adverteerder laten lopen is de toekomst. Ali vertelt over deze verwachting en zijn tool Affiliform.

Commission sharing met Vraym – Dani Azulai van Vraym

Het team van Vraym is bezig met een hele gave nieuwe ontwikkeling. Tijdens deze sessie vertelt Dani je meer over hun nieuwste, nog te lanceren functie: commission sharing! Het is straks mogelijk om de Vraym player in te zetten voor adverteerders waar je al contact mee hebt, of voor publishers binnen je netwerk. Wil je meer lezen over Vraym? Eerder interviewde ik Jeffrey van Vraym.

Branded en native advertising: wat is het en hoe werkt het? – Klaas Joosten van linkPizza

Branded en native advertising zijn nog steeds lopende trends in Nederland. Klaas van LinkPizza vertelt tijdens zijn sessie meer over deze trend. Want wat is branded en native advertising precies en hoe werkt het? Waar gaat branded en native advertising in de huidige vorm naar toe en hoe past dit binnen affiliate marketing?

De waarde van juiste tijdsbesteding: hoe publishers succesvol producten promoten – Rick Curé en Marieke Struijk van Shopsuite

Publishers die producten van adverteerders willen promoten, staan voor een keuze tussen het zelf plaatsen van feeds versus uitbesteding hiervan. Beide opties, en alle mogelijkheden daartussen, hebben voordelen en nadelen. Rick Curé en Marieke Struijk delen hun inzichten hierover. Dit doen zij aan de hand van hun ervaringen bij Shopsuite, de online tool die het inrichten van shops voor publishers makkelijk maakt.

De trends binnen en voordelen van een in house affiliate programma – Performance Horizon

Steeds meer grote adverteerders halen hun affiliate programma in huis. Het lijkt wel een trend te worden. Tijdens deze sessie wordt verteld over de verschillende trends binnen een in house affiliate programma en welke voordelen hieraan zitten.

Ochtend of middag masterclass

De vorige masterclass werd gehouden op een vrijdagmiddag. Bij deze masterclass bepaal jij zelf of je hem ‘s ochtends of ‘s middags volgt. De masterclass wordt namelijk twee keer gegeven op dezelfde dag. De eerste masterclass start om half 10 en duurt tot 1 uur. Dit is inclusief een netwerkuurtje. De tweede masterclass begint om 2 uur en duurt tot half 6, ook inclusief netwerkuurtje. Jij bepaalt wanneer jij erbij bent!

Daarnaast is de groep per dagdeel kleiner zodat jij nog makkelijker vragen kunt stellen aan de sprekers en de sfeer samenhorig is.

Locatie

Deze masterclass vindt plaats in Studio Sarphaat in Amsterdam. Deze locatie grenst aan het Sarphatipark, om de hoek bij de Pijp en de Albert Cuijp Markt. Het ligt centraal en is erg goed bereikbaar met openbaar vervoer.

Het adres is:
Studio Sarphaat
Sarphatipark 116BG
1073 ED Amsterdam

Gratis ticket aanvragen

Wil jij erbij zijn? Ga naar Eventbrite, selecteer de ochtend of de middag masterclass en vraag je gratis ticket aan. Je zal dan per e-mail op de hoogte gehouden worden. Ik zou het heel erg leuk vinden als je er (weer) bij bent!

Heb je nog vragen? Stuur deze dan naar masterclass@affiliateblogger.nl.

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here