5 vragen aan… Mark Wrighton

Mark Wrighton

Mark Wrighton werkt al ruim 2 jaar bij Impact Radius, maar is al 9 jaar actief binnen de affiliate en marketing branche. Vanuit zijn rol als Vice President, EMEA mag ik Mark vijf vragen stellen. Maar allereerst ben ik benieuwd naar zijn affiliate marketing droom.

My affiliate dream is that through using verified, complete data – we as affiliate marketers can prove the incrementality present within our channel and in an informed manner, continually evangelize the importance of performance partnerships. Affiliate and performance marketing has, to some extent, been perceived as the poor relation to other marketing channels and yet it still remains a significant part of the overall marketing mix.

Ik stel Mark de volgende vijf vragen:
Vraag 1. Waarom zouden affiliate programma’s in Nederland met Impact Radius moeten samenwerken? Wat kunnen jullie voor hen bereiken?

Vraag 2. Welke grote trends zie jij momenteel in de markt en hoe zou je hierop reageren?

Vraag 3. Kun je iets noemen dat mogelijk is met Impact Radius dat de meesten niet zouden verwachten?

Vraag 4. Heb je tips en tricks voor affiliate marketeers en publishers voor het managen van hun affiliate activiteiten?

Vraag 5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?

Vraag 1. Waarom zouden affiliate programma’s in Nederland met Impact Radius moeten samenwerken? Wat kunnen jullie voor hen bereiken?

“Impact Radius is transforming how advertisers manage their media spend and performance marketing partnerships. Oftewel, Impact Radius speelt graag een rol bij het ontwikkelingen van het managen van media uitgaven en performance marketing samenwerkingen. Ze bieden verschillende oplossing hiervoor aan, maar allen met het doel digitale merken en bureaus in staat de stellen hun rendement op de (wereldwijde) advertentie uitgaven te maximaliseren door één waarheid te tonen via hun tools, gebaseerd op de customer journey. Van een impressie tot acquisitie – over alle apparaten en kanalen heen.”

“Door een aantal zaken te automatiseren, denk hierbij aan de belangrijkste marketing workflows, fraude bescherming en real time statistieken, zorgt het platform van Impact Radius voor groei in winst voor wereldwijde organisaties.”

“In Nederland werkt Impact Radius samen met een aantal grote merken als Uber, Lenovo, Aer Lingus, Deliveroo, McAfee en Decathlon. De Nederlandse markt wordt beschouwd als een zogenoemde ‘key market’, waarin Impact Radius een harde groei ziet.”

Vraag 2. Welke grote trends zie jij momenteel in de markt en hoe zou je hierop reageren?

“Hierover sprak ik met Jelle Oskam, interim global affiliate manager bij Adidas. Hij ziet dat grotere e-commerce merken steeds meer gebruik maken van de SaaS led benadering, waarbij ze geattribueerde data gebruiken om de waarde van de beloning te bepalen binnen het performance kanaal. Daarnaast wordt dit gebruikt om de context van hun multi-channel marketing inspanningen te begrijpen.”

Een positief punt voor de Nederlandse marketeers: jullie worden steeds meer gezien als een frontrunner in Europa, naast UK en de Nordics. Wees klaar om veel activiteiten te zien, binnen deze markten, komend jaar.

Vraag 3. Kun je iets noemen dat mogelijk is met Impact Radius dat de meesten niet zouden verwachten?

“Data-driven marketing decisions are only as good as the data that feeds them. Marketeers hebben duidelijke en accurate marketing data nodig die hen beïnvloeden bij het maken van media inkoop beslissingen.”

“Binnen het marketing intelligence platform van Impact Radius, heb je inzicht in de volledige buyer journey. Daarnaast kun je jouw affiliate programma en performance partners managen op basis van de sterke merk loyaliteit en kun je de waarde van je performance programma in de context van andere marketing kanalen zien. En dat allemaal op één plek, in één platform.”

With this verified record of where and how affiliates add value, our enterprise brand and agency partners are able to allocate greater spend to the performance channel, confident in the incrementality borne-out in the data.

Vraag 4. Heb je tips en tricks voor affiliate marketeers en publishers voor het managen van hun affiliate activiteiten?

“In de snelle wereld van digitale marketing zal het niet traditionele morgen de norm zijn. Performance marketing technologie moet zich blijven ontwikkelen om bij te blijven en aan de norm te voldoen.”

“Het managen van een affiliate programma binnen een flexibel, robuust en continu innoverend technologie platform, dat reageert op jouw behoeften en voorkeuren, dat is als een affiliate maar ook als adverteerder niet langer een fijne optie – het is zeker een vereiste voor succes binnen affiliate marketing.”

Vraag 5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?

“Mijn geheim voor succesvol affiliate marketing is het begrijpen van de behoeften van een merk (en dat kan heel uiteenlopend zijn per merk) en het leveren van de juiste resultaten binnen het framework dat zij als waardevol hebben bestempeld. Wij ontwikkelen ons continu om er zeker van te zijn dat we hét marketing platform bieden waarin affiliates en adverteerders efficiënt in contact staan met elkaar en makkelijker sterkere performance samenwerkingen aangaan.”

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here