Regelmatig worden er nieuwe producten gelanceerd binnen verschillende branches. Van gadgets en game consoles tot smartphones. Wist je dat hier ook kansen voor jou liggen als publisher? Een goede affiliate promotie hoeft niet per definitie actie gedreven te zijn, met een mooie aanbieding of kortingscode. Door je te focussen op nieuwe producten die erg populair zijn, bijvoorbeeld de nieuwe iPhone X die op 27 oktober in de pre-sale gaat, kun je ook veel commissie verdienen. In dit artikel geef ik je 4 tips om nieuwe producten binnen affiliate marketing te promoten.

Tip 1. Zoek naar nieuwe producten die groots uitgemeten worden in de media

Belangrijke product releases worden altijd groots uitgemeten in de media. Dit zie je bij de iPhone X (ook wel de iPhone 10 genoemd), maar ook bij gaming consoles als de Nintendo Switch of games als FIFA 18. Hoe grootser het wordt uitgemeten in de media, hoe meer vraag er naar het product ontstaat. Doordat potentiele kopers van het nieuwe item continu de confrontatie heeft gehad met het product in de media, is er een onmiddellijke herkenning als het product op jouw affiliate website terugkomt. Je potentiele koper heeft er al over na gedacht en de stap tot conversie is vele malen kleiner dan dat ze het product voor het eerst op jouw website zien.

Wist je dat er al wordt gespeculeerd over de opvolger van de nieuwe iPhone X?

Tip 2. Zorg op tijd voor de juiste promotiematerialen

Nieuwe producten worden ruim op tijd aangekondigd. Zorg ervoor dat je tijdig bij affiliate adverteerders als T-Mobile de juiste bannermaterialen hebt gevonden. Bij grote releases kunnen er specifieke pre-sale banners opgemaakt worden en algemene materialen worden aangeleverd over het product. Maar vraag ook zeker aan adverteerders om meer gedetailleerde informatie over het product zodat je tijdig je content hebt voorbereid rondom het product. Extra tip: vergeet op de release dag zelf niet om tijdig je productfeed op te halen, als je deze gebruikt op jouw website. Het is zonde als je de sales misloopt doordat je de feed nog niet tijdig hebt opgehaald.

Tip 3. Pas je content aan op jouw doelgroep

Welke informatie wilt jouw doelgroep terugvinden op jouw website? Het kan heel relevant zijn om de diepte in te gaan en alle specificaties op te noemen, maar mogelijk is het voor jouw doelgroep veel interessanter of de iPhone X ook zakelijk gebruikt kan worden. Of welke games er meteen uitkomen nadat de nieuwe gaming console is uitgekomen.

Door je content aan te passen op je doelgroep, voelt jouw doelgroep zich veel meer aangesproken. Je beantwoordt de vragen die zij hebben, en mogelijk nergens anders kunnen vinden. Je maakt jouw website relevant en triggert jouw doelgroep om over te gaan tot een conversie.

Tip: zodra de informatie beschikbaar is over het product, ga je de content schrijven. Door dit vast klaar te hebben staan, hoef je op de dag zelf alleen maar te wachten tot je live kunt gaan. Heb je nog extra vragen? Leg deze dan neer bij adverteerders.

Tip 4. Vergelijk!

Als je de juiste, nieuwe producten hebt gevonden om te promoten op jouw website, de juiste promotiematerialen hebt geselecteerd en je content vast klaar staat, ga dan op zoek naar alle mogelijke webshops die het product kunnen verkopen. Consumenten willen altijd de beste prijs, ook bij product releases. Door de beste prijzen van populaire webshops op een rij te zetten voor je bezoekers kunnen zij zelf een keuze maken waar zij het product willen aanschaffen. Hierbij kunnen zij zich laten leiden door prijs, maar ook door verkrijgbaarheid. Het kan zijn dat het product snel is uitverkocht of dat er meerdere kleuren of types beschikbaar zijn. Vanaf jouw website kan jouw bezoeker de keuze al maken. Je hoeft ze in dit proces dus niet te verliezen met de kans dat ze jouw cookie kwijtraken.

Ben jij er klaar voor om nieuwe releases, bijvoorbeeld de iPhone X, te promoten binnen affiliate marketing? Start jouw voorbereidingen vandaag nog!

[Dit artikel is geschreven in samenwerking met T-Mobile]