De maand oktober heeft velen betekenissen. Zo heb je stoptober, waarbij rokers massaal stoppen met roken, je hebt de oktober woonmaand waarbij woonorganisaties in de spotlight gezet worden, maar traditiegetrouw staat oktober in het teken van borstkanker. Daarom spreek ik deze keer met Caroline van der Heijden van Pink Ribbon. Caroline is verantwoordelijk voor marketing en ecommerce bij Keiretsu Charity Concepts, die in opdracht voor Pink Ribbon de affiliate marketing doen.

Ik stel Caroline de volgende vragen:

Vraag 1. Wat is het doel van de Pink Ribbon affiliate marketing programma?

Vraag 2. Hoe werkt jullie affiliate programma, aangezien jullie een goed doel zijn?

Vraag 3. Wat verwacht je van publishers?

 

Vraag 1. Wat is het doel van de Pink Ribbon affiliate marketing programma?

“Met het affiliate marketing programma van Pink Ribbon willen we publishers activeren de Pink Ribbon producten te promoten. We hebben een Pink Ribbon Agenda 2018 en een Armband 2017. Door een product aan te schaffen, bijvoorbeeld voor jezelf of als cadeautje voor een vriendin, zus of moeder, gaat er een bedrag naar borstkankeronderzoek. De Armband kost €9,99 en per verkocht exemplaar gaat er €4,26 naar het onderzoek.”

Het doel is om zoveel mogelijk leads te verzamelen naar de Pink Ribbon webshop, met als doel producten te verkopen waar de marge voor borstkankeronderzoek beschikbaar stellen.

Pink Ribbon Agenda 2018 Affiliate

Pink Ribbon Agenda 2018

“Meer onderzoek is nog steeds hard nodig. In Nederland krijgt 1 op de 7 vrouwen de diagnose borstkanker. Dat zijn ruim 17.000 diagnoses per jaar. Ondanks dat er al vele stappen behaald zijn in het verbeteren van onder andere de behandeling van de ziekte, is er nog steeds meer geld nodig voor onderzoek. En hier kan het affiliate programma een bijdrage aan leveren.”

Vraag 2. Hoe werkt jullie affiliate programma, aangezien jullie een goed doel zijn?

“Pink Ribbon is haar partner Awin zeer dankbaar dat zij, vrij van kosten, in haar activiteiten investeert. We keren dus wel een commissie uit aan publishers, maar dit wordt niet door Pink Ribbon gefinancierd. Als publisher krijg je een maximale commissie van 7%.”

Vraag 3. Wat verwacht je van publishers?

“Als publishers zicht betrokken voelen bij Pink Ribbon, en bereid zijn hun volgers bewuster en meer betrokken te maken bij Pink Ribbon, dan zouden wij het erg fijn vinden als ze de Pink Ribbon producten promoten op hun website. Als je ideeen hebt, schroom dan niet om deze met ons te bespreken. We staan open voor alle mooie initiatieven en je kunt een extra bedankje van ons ontvangen. Namelijk een mooie plek op de Friends-pagina van Pink Ribbon.”