Op dinsdag 24 en woensdag 25 oktober is het weer zover: PI Live vindt plaats in London. Met meer dan 2500 aanwezigen en meer dan 60 presentaties en keynotes, belooft deze editie weer een groot succes te worden. Net als de editie vorig jaar, toen nog Performance Marketing Insights London, zal ik je vertellen naar welke sessies ik van plan ben te gaan op deze twee dagen. Uiteraard ontvang je van mij ook weer uitgebreid verslag over dit event!

Mijn planning

Aangezien er meer dan 60 presentaties en keynotes zijn, had ik wel even keuze stress. Naar welke sessies zal ik gaan en naar welke niet? Ook vlieg ik op woensdag 25 oktober op tijd terug naar Nederland, waardoor ik helaas de dag niet kan afmaken.

Mijn zelf gecreëerde timetable ziet er als volgt uit:

Dag 1

09.15 tot 09.45 – “Using data to optimize and future proof your partner campaigns.”
10.00 tot 10.45 – “Global innovation: A tour of the affiliate world.”
11.00 tot 11.45 – “The evolving cross-channel landscape of digital partnerships.”
12.00 tot 12.45 – “How successful is your mobile affiliate channel?”
14.00 tot 14.45 – “Bigger ain’t always better; the power of micro influencers.”
15.00 tot 15.45 – “Measuring the effectiveness of your content marketing”
15.00 tot 15.45 – “Tapping into affiliate marketing’s influencer renaissance.”
17.00 tot 17.45 – “Affiliate marketing: using customer data insights to drive smarter targeting decisions.”

Dag 2

09.30 tot 10.15 – “Lessons from 15 years in affiliate marketing.”
10.30 tot 11.15 – “Native advertising as a traffic source panel.”
11.30 tot 12.15 – “From competition to cooperation between publishers. How attribution revolutionizes the industry.”
12.30 tot 13.15 – “Electronic Marketing under GDPR.”
14.30 tot 15.15 – “Forgotten art of partnership marketing: how affiliate marketing can be more than just a link.”

Wat ik van deze sessies kan verwachten, is ook te vinden op de website van PI Live.

Dag 1

Using data to optimize and future proof your partner campaigns

Deze sessie wordt gehost in het Keynote Theater door Kevin Edwards, Group Client Strategy Director bij Awin. Aan de hand van key insights uit de data van het netwerk deelt Kevin hoe merken op de dag van vandaag gevormd worden door het reageren op het consumentengedrag. Een sessie vol statistieken en nieuwe observaties dat retailers helpt om hun affiliate campagnes verder te optimaliseren en futureproof te maken.

Global innovation: a tour of the affiliate world

Edwyn McFarlane is Business Innovation Director bij Awin en neemt de bezoekers mee over de hele wereld. Hij staat stil bij cutting-edge marketingtechnieken uit Europa, Amerika, Azië en Pacific. Ook neemt hij de consumentengedrag trends hierin mee, met een focus op publisher modellen die succes aantonen in wereldwijde en lokale markten. Adverteerders met internationale ambities moeten hierbij zijn.

The evolving cross-channel landscape of digital partnerships

Sean Sewell, Co-Founder & VP Revenu EMEA bij Performance Horizon, en Robert Glazer, Managing Director bij Acceleration Partners, delen samen het podium om hun visie op de toekomst van affiliate partnerships te delen. Ze focussen zich tijdens deze sessie op de continue evolutie van affiliate marketing, blikken terug op het verleden en identificeren hoe het verleden pad heeft gemaakt voor de toekomst: meetbare, productieve en langdurige samenwerkingen met transparante programma’s.

How successful is your mobile affiliate channel?

Ieder jaar is opnieuw het jaar van mobile. Mobiel wordt steeds belangrijker en zo ook binnen affiliate marketing. Michael Jaconi, Founder & CEO van Button, en Sam Richards, Director of Global Partner Marketing bij Hotels.com, staat erbij stil hoe affiliate marketing tot nu toe de boot heeft gemist als het op mobiel aankomt. Ook delen ze insights hoe je mobiel juist een belangrijke pijler binnen affiliate marketing kunt maken voor 2018.

Bigger ain’t always better; the power of micro influencers

Jules Lund, founder of TRIBE, legt de kracht uit van micro influencers. Moet je alleen met grote influencers samenwerken? Of liggen er ook kansen bij de kleinere influencers? Een sessie die ikzelf goed kan doortrekken naar publishers.

Tapping into affiliate marketing’s influencer Renaissance

Owen Hancock, Head of Strategy Europe bij CJ Affiliate, en Gill Makepeace, Publisher development director bij CJ Affiliate, staan stil bij de kracht van influencers binnen affiliate marketing en hoe je via deze weg ook doelstellingen en KPI’s kunt behalen.

Affiliate marketing: using customer data insights to drive smarter targeting decisions

Nog beter je affiliate budget besteden om tot een positieve ROI te komen? Hattie Jackson, Partnerships Account Director bij TopCashback, en Nakisa Mavaei, Head of Affiliates bij The Specialist Works, delen hoe zij een strategie met targeting hebben opgezet door gesegmenteerde doelgroepen te gebruiken. Dit resulteerde in significant meer sales, open en click through rates en nieuwe klanten. En dat allemaal binnen hun cost of sale targets.

Dag 2

Lessons from 15 years in affiliate marketing

Managing Director Helen Southdate (Acceleration Partners) is begonnen met affiliate marketing in 2002. Helen vertelt tijdens haar sessie hoe affiliate marketing haar carrier gevormd heeft en waarom ze zin heeft in alle kansen en mogelijkheden die er nog liggen.

Native advertising as a traffic source panel

Native advertising is voor affiliates een goede verkeersbron. Met een panel bestaande uit Michael Korsunsky, Chief Marketing Officer bij MGID, Ziga Naglic, founder van AdPlixity en Aleksander Fronczek, Head of Cusomer Success bij Codewise, gaan we de diepte in op de beste verticals, arbitrage strategieën en landingspagina optimalisatie om uiteindelijk de meeste verkeer en commissie uit dit kanaal te halen.

From competition to cooperation between publishers. How attribution revolutionizes the industry

Philip Keckeis, Director International Operations bij TradeTracker, is keynote speaker tijdens PI Live. Hij staat stil bij attributiemodellen, die de concurrentie tussen publishers weg moet nemen en de samenwerking tussen publishers juist verstevigd.

Electronic Marketing under GDPR

Er staan ons nog flink wat wijzigingen te wachten. Zo wordt de ePrivacy Regulation (ePR) in mei 2018 ingevoerd en volgen er nog meer gereguleerde eisen en mogelijke boetes vanuit de aankomende General Data Protection Regulation (GDPR). Paul Livsey en Martin Nolan, beide Founder van Blue Owl Network ltd, vertellen waar de uitdagingen en kansen liggen.

Forgotten art of partnership marketing: how affiliate marketing can be more than just a link

James Cristal, Grown and partnerships manager bij Nutmeg, staat tijdens zijn sessie stil bij de mythes van affiliate marketing. Want affiliate marketing kan zoveel meer zijn dan een link, een kortingscode, een banner ad. Het draait uiteindelijk om de campagnes die gedraaigd worden en het bereiken van jouw target doelgroep.

Ik heb er heel veel zin in! Ben jij er ook bij? Laat even een reactie achter, dan kunnen we meeten!

[Dit artikel is geschreven in samenwerking met PI Live.]