Daniël de Vries is co-owner van affiliate website VoucherAlarm.com. Hij is anderhalf jaar geleden gestart in de affiliate marketing, en VoucherAlarm.com is een jaar geleden opgericht. Met weinig middelen in een zeer lastige markt zijn Daniël en zijn compagnon Bret van Putten een enorme uitdaging aan gegaan. Tijd voor vijf vragen!

Mijn affiliate marketing droom is om meerdere grote,

internationale affiliate websites te beheren.

Bijvoorbeeld een kortingscode website, een reisvergelijker

en een autoverhuur platform.

Ik stel Daniël de volgende vijf vragen:

Vraag 1. Waar komt jouw passie voor affiliate marketing vandaan?

Vraag 2. Er zijn al een aantal grote kortingscode websites. En toch zijn jullie de uitdaging aangegaan in deze markt. hoe zijn jullie op het idee gekomen van VoucherAlarm.com?

Vraag 3. Hoe onderscheiden jullie VoucherAlarm.com van andere kortingscode websites?

Vraag 4. Wat is jouw doel met VoucherAlarm.com? Wat staat er nog op de planning?

Vraag 5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?

 

Vraag 1. Waar komt jouw passie voor affiliate marketing vandaan?

“Allereerst heb ik een enorme passie voor online marketing. Marketing via internet is volledig meetbaar en daar hou ik van. Affiliate marketing is daar natuurlijk het ultieme voorbeeld van. Een adverteerder weet van te voren precies welk percentage omzet aan marketinguitgaven op gaat. Bij een Facebook campagne of Adwords campagne kun je uiteindelijk ook een zeer goede inschatting maken maar affiliate marketing blijft voor mij het puurst.”

Vraag 2. Er zijn al een aantal grote kortingscode websites. En toch zijn jullie de uitdaging aangegaan in deze markt. Hoe zijn jullie op het idee gekomen van VoucherAlarm.com?

“Samen met mijn compagnon Bret van Putten hebben wij Dutch Internet Marketing opgericht. Wij kwamen al snel op het idee om een kortingscode website te beginnen juist omdat de concurrentie groot is. Wij willen onszelf graag uitdagen.”

Daarnaast zijn er meerdere grote partijen aanwezig in de markt en daarom wisten wij dat het mogelijk is om een levensvatbare onderneming rondom kortingscodes te bouwen. Daarnaast zagen wij dat er een aantal zaken beter kunnen dan nu het geval is. Reden voor ons om eens te kijken of wij de kortingscode branche kunnen vernieuwen.

Vraag 3. Hoe onderscheiden jullie VoucherAlarm.com van andere kortingscodewebsites?

“Bij de meeste kortingscode websites is search de voornaamste bron van bezoekers, zo ook bij ons. Anders dan veel andere kortingscode websites zetten wij niet alleen in op de zogenoemde ‘transactional query’ (zoektermen die mensen intypen als zij iets willen kopen) maar ook in op de ‘informational query’ (zoektermen die mensen intypen als zij ergens informatie over zoeken). Op deze manier trekken wij niet alleen bezoekers aan die op zoek zijn naar korting voor een bepaald product maar ook mensen die nog niet van plan zijn om een kortingscode te gebruiken. Zo kunnen wij in onze ogen meer waarde aan de adverteerders bieden. Naast het feit dat wij ons niet alleen richten op zoektermen die direct conversie opleveren zetten wij ook in op kwaliteit.”

De grootste ergernis die wij van onze doelgroep te horen krijgen (over kortingscode websites in het algemeen) is dat de kortingscodes op kortingscode websites regelmatig niet werken. Als ik zelf op zoek ben naar een kortingscode (die wij op VoucherAlarm.com niet hebben) kom ik regelmatig op websites waarvan de kortingscodes niet werken, dit vind ik ook zeer vervelend. Wij hebben onszelf daarom voorgenomen om ervoor te zorgen dat er alleen maar werkende codes op onze website staan.

Vraag 4. Wat is jouw doel met VoucherAlarm.com? Wat staat er nog op de planning?

“Op dit moment zijn we bezig om met VoucherAlarm.com naar Engeland uit te breiden. De concurrentie is hier uiteraard erg groot, maar Engeland dient dan ook vooral als test zodat wij onze workflows kunnen optimaliseren. In januari volgend jaar willen wij nog in minimaal 3 extra landen actief zijn, waardoor wij dan in totaal in 5 landen actief zijn.”

Vraag 5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?

“Mijn geheim is vooral doorzetten. Zeker als je als publisher nog maar net bent begonnen en nog niet veel bezoekers hebt zal je nog niet veel verdienen. Bezoekers naar je website trekken heeft gewoon veel tijd en moeite nodig. Als je het even niet meer ziet zitten, bedenk dan waar je over drie jaar kan staan als je onverminderd door blijft gaan.”