Maandag 23 oktober vond in het Hilton Hotel in Londen de International Performance Marketing Awards plaats. En ik was erbij! Mark Wrighton van Impact Radius had me uitgenodigd om deze fantastische avond mee te maken. Een kleine bekenning: ik was nog nooit naar een award show geweest dus ik had geen idee wat me te wachten stond.

De award show

Na een inloop met borrel, konden we op het zogenoemde seating plan zien waar eenieder mocht plaatsnemen. Met Impact Radius zaten we helemaal vooraan, dus we konden het podium goed zien. Voordat de award show werkelijk begon, kregen we eerst een fantastisch drie gangen diner voorgeschoteld. Daarna werden per categorie de genomineerden genoemd, en de winnaars bekend gemaakt.

And the winner is…

Zoals ze dat altijd zo mooi zeggen tijdens een award show, werd bij aankondiging van de winnaar de magische woorden ‘And the winner is…’ uitgesproken. Daarna werd er een kaartje uit een envelop getrokken om vervolgens de winnaar bekend te maken.

De winnaars zijn:
Most Effective Large International Agency – Acceleration Partners
Best International Affiliate Network (full service) – Awin
Best International CPA Network – Bitter Strawberry
Best SaaS / Tracking Platform – HYPR
Best Performance Marketing Technology – Rakuten Marketing
Industry Choice of Network – CJ Affiliate by Conversant
Industry Choice of Agency – iProspect
Industry Choice of Technology – HasOffers by TUNE

North America – Best Managed Affiliate Program – Superdry & Awin
North America – Best Performance Marketing Campaign or Strategy – Mediacom, Performance Horizon en Emirates
Central & South America – Best Managed Affiliate Program – Experiencias Xcaret
Central & South America – Best Performance Marketing Campaign or Strategy – Optimise en Santander
Middle East & Africa – Best Performance Marketing Campaign or Strategy – iProspect en Chevrolet
Asia Pacific – Best Performance Marketing Campaign or Strategy – Optimise en Agoda
Western Europe – Best Managed Affiliate Program – CJ Affiliate by Conversant en TUI
Western Europe – Best Performance Marketing Campaign or Strategy – Topman, Awin en Vouchercloud
Eastern Europe – Best Managed Affiliate Program – ZOOT, VivNetworks en CJ Affiliate by Conversant
Eastern Europe – Best Performance Marketing Campaign or Strategy – New Balance, Pro Position en Awin

Best Use of Data – MEC, Vodafone en Qriously
Most Effective Use of Programmatic – MEC en Vodafone
Best Paid Search Campaign – Geggamoja en JVWEB
Best Paid Social Campaign – The Economist en Marin Software

Het is heel lastig om in een blogpost te verwoorden hoe awesome deze avond was (ja, het woord awesome is hier zeker weten op zijn plek). Dit was voor mij in ieder geval een onvergetelijke ervaring en als je ooit de kans krijgt om aanwezig te zijn bij een award show als deze, zeker weten gaan!

De twee dagen na de International Performance Marketing Awards vond PI Live plaats. Lees hier hoe ik deze heb ervaren.