Het affiliate platform Jurkjes.nl, en de internationale varianten, is verkocht! Fashionchick-oprichters Aart Wallet, Arno Mulder en Gerco de Jong zijn vanuit hun bedrijf Comparison Services, samen met aandeelhouders Denise Swaagman en Jaap de Jong, nu eigenaar van de platformen. Voor het eerst sinds de verkoop van Fashionchick aan Sanoma (in 2013), stappen de ondernemers weer in de online fashion.

Wat is Jurkjes.nl?

Jurkjes.nl is een platform met het aanbod van meer dan 50.000 jurken. De site trekt jaarlijks meer dan een miljoen bezoekers en op de site wordt samengewerkt met zo’n 50 partners, waaronder Zalando, de Bijenkorf en Topvintage.

Jurkjes.nl is een ideale start voor ons om binnen fashion te groeien. Met een gerichte focus op jurken kiezen we één van de meest populaire productgroepen binnen fashion en kunnen we daar het verschil in maken. – Aart Wallet

De site wordt gekocht van FashCom, dat het in 2008 begon. FashCom is eigenaar van vijf webshops, waarvan Boxers.nl de grootste is. Bij de aankoop zijn ook het Vlaamse Kleedjes.be, het Duitse Diekleider.de, het Franse Robefemme.fr en het Engelse Mydress.co.uk overgenomen.

Jurkjes.nl heeft een stevige groei laten zien afgelopen jaren, echter past de verkoop in onze strategie om te focussen op de groei van onze eigen shops. – Stijl Kruijssen, FashCom

De overname

Per 1 november 2017 is Jurkjes.nl overgenomen. De nieuwe eigenaren zullen begin 2018 de site overzetten op een nieuw platform en verder ontwikkelen met nieuwe features. De ambitie met de overname is een wereldwijde speler te worden in het segment jurken. Tevens past de overname in de portfoliostrategie die Comparison Services heeft. Sinds begin 2017 is het bedrijf ook eigenaar van Biano.nl, een vergelijkbaar concept in het woon en interieur segment.