Maurice van Son is al vier jaar actief binnen de affiliate marketing. Momenteel houdt hij zich bezig met de affiliate programma’s van de merken van BESTSELLER, waaronder Jack & Jones en Only. Hij werkt met de affiliate netwerken Awin & TradeTracker.

Mijn droom is dat alle online marketing kanalen performance based draaien.

Dat zou alles voor ons een stuk inzichtelijker maken.

Ik stel Maurice de volgende vijf vragen:

Vraag 1. Vanuit BESTSELLER run je affiliate programma’s voor verschillende merken, waaronder ONLY, VERO MODA en Jack & Jones. Heeft ieder programma zijn eigen benadering?

Vraag 2. Zijn er specifieke type publishers die extra goed passen bij een specifiek programma?

Vraag 3.Welke tips zou je publishers willen geven om de labels van BESTSELLER zo effectief te promoten?

Vraag 4.Zijn er specifieke trends en ontwikkelingen die je nauw in de gaten houd en waar je op in speelt?

Vraag 5.Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?

 

Vraag 1. Vanuit BESTSELLER run je affiliate programma’s voor verschillende merken, waaronder ONLY, VERO MODA en Jack & Jones. Heeft ieder programma zijn eigen benadering?

“Gezien de diversiteit in merken en doelgroepen heeft bijna elk programma wel een unieke eigen benadering. Gezien wij kleding verkopen voor kinderen, mannen en vrouwen (ook voor grotere maten of zwangere vrouwen) is het uiteraard belangrijk dat wij verschillende publishers hiervoor benaderen.”

“Daarbij is het ene merk ook vele mate groter dan het andere. Budgetten die wij voor grotere merken kunnen/mogen spenderen staan niet in verhouding met de kleinere merken.  Dit heeft weer invloed op media pakketten die worden ingekocht tijdens periodes als Black Friday, Summer Sale en bijvoorbeeld Campagnes tijdens en rondom de kerstperiode.”

 

Vraag 2. Zijn er specifieke type publishers die extra goed passen bij een specifiek programma?

“Dat is afhankelijk van de grootte van het merk, wanneer er bijvoorbeeld voldoende producten beschikbaar zijn kunnen fashionportals als: kleding.nl, fashionchick en stylight heel interessant zijn. Merken met een kleiner productaantal vallen hier in het niet en converteren daardoor ook minder.”

 

Vraag 3. Welke tips zou je publishers willen geven om de labels van BESTSELLER zo effectief mogelijk te promoten?

“Zorg voor een trouwe fanbase die volgt wat je doet en koopt wat jij koopt. Probeer een mooie combinatie te vinden tussen inspireren, maar ook over laten gaan tot het doen van een aankoop. Uiteindelijk is dat het moment waar je als publisher wat aan verdient.”

Het antwoord is ietwat meer gericht op de bloggers en influencers,

want ik denk dat de grotere publishers goed weten hoe ze ons merk

effectief moeten promoten.

Vraag 4. Zijn er specifieke trends en ontwikkelingen die je nauw in de gaten houdt en waar je op in speelt?

“Ik vind de ontwikkelingen omtrent influencers netwerken als Rewardstyle en APPRL erg interessant, dit zijn grote netwerken aan bloggers/influencers welke performance based werken. Wij gaan de komende maanden testen met veel hogere CPS vergoedingen om te kijken of dit een mooi extra kanaal zou kunnen worden.”

 

Vraag 5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?

“Ik heb niet echt een geheim. Probeer gewoon daar waar mogelijk een goede persoonlijke relatie met publishers op te bouwen die belangrijk zijn voor je merk. Zo doen zij net dat stapje extra voor je. Monitor je performance van de campagnes zoveel mogelijk en probeer altijd te innoveren.”