Vanaf maandag 29 januari gaat het bedrijf Affiliform onder een andere naam verder: Contexify. Met de lancering van de nieuwe naam, met bijbehorende website https://contexify.io, wordt ook een nieuwe tool geïntroduceerd die het online winkelen sneller en gebruiksvriendelijker moet maken.

Met de nieuwe tool van Contexify wordt er meer ingezet op contextual commerce en is het mogelijk om bij diverse webwinkels tegelijk te winkelen. De ontwikkeling van de nieuwe tool is ontstaan met het oog op de toekomst: de snel veranderende markt als het gaat om het snel tevreden stellen van consumenten in hun zoektocht naar producten. Het wordt mogelijk om een specifiek item direct in het winkelmandje te doen en af te rekenen. Dit allemaal zonder alle tussenstappen die de consument nu wél moet doorlopen. De snelheid en het gebruiksgemak staan voorop.

Contexify gaat online shoppen makkelijker maken voor de consument. Zodra de interesse is gewekt bij de consument, kan het item direct in een “universal shoppingcart” doen. Hierdoor creëren de influencers een eigen shop op hun blog zonder dat er enige technische aanpassing voor nodig is. Voor de adverteerders betekent dit een nieuwe manier om hun brand verder te versterken door meer omzet te halen uit influencer marketing. De wetgeving en klantgegevens zijn in de tool verwerkt waardoor het enige wat de adverteerders en influencers moeten doen, is zich aanmelden bij een netwerk. Een demo van de tool kan worden aangevraagd op https://contexify.io