Affiliate marketing draait om de persoonlijke contacten. Juist daarom is het belangrijk dat je ook een persoonlijke affiliate pagina hebt, waar jouw publishers alle informatie kunnen vinden die zij nodig hebben. Ik geef je 3 ideeen om jouw affiliate pagina nog persoonlijker te maken.

1. Laat de mensen achter het affiliate programma zien

De meest voor de hand liggende optie om de affiliate pagina persoonlijker te maken, maar ook de meest effectieve is door de mensen achter het affiliate programma te laten zien. Dit kun je op meerdere manieren doen:
– Je kunt tekstueel uitlichten wie de teamleden van het affiliate marketing team zijn
– Je kunt bij de namen van de teamleden foto’s (het liefst in dezelfde stijl) toevoegen
– Je kunt een video uploaden waarin je de kijker meeneemt in de dagelijkse routine en om het team achter het programma voorstelt

Door het programma persoonlijker te maken weten jouw publishers met wie ze communiceren en bij wie ze in het team voor welke vraag terecht kunnen. Tijdsefficientie en relevantie ten top!

2. Wees persoonlijk bereikbaar

Als je de affiliate marketeers persoonlijk presenteert op de affiliate pagina, is het fijn voor de publisher als ze dan ook rechtstreeks in contact kunnen komen met deze affiliate marketeers. Het is daarom aan te raden om niet alleen het algemene affiliate e-mailadres te communiceren, waarmee publishers iedereen kunnen bereiken, maar ook de persoonlijke e-mailadressen van de marketeers. Je kunt er ook voor kiezen om je werk telefoonnummer op de webpagina erbij te zetten.

Tip. Om publisher vragen meteen te kunnen beantwoorden zou je op de webpagina een chatfunctie kunnen implementeren. Zo kunnen ze korte vragen vluchtig stellen,
denk bijvoorbeeld aan een vraag over promotiemateriaal of het commissiemodel.

Je kan hier ook externe tools voor gebruiken als Skype.
Communiceer dan jouw Skype-naam op de webpagina.

3. De voordelen van jouw affiliate programma

Het persoonlijker maken van de affiliate pagina gaat om het zichtbaar maken van het team en het delen van contactgegevens, maar je kan de pagina ook persoonlijker maken door specifieke input te delen over jouw programma. Benoem de voordelen van jouw affiliate programma en denk hierbij aan het uitlichten van het rechtstreekse contact, snelle reactiesnelheid, de promotiematerialen, commissies en acties. Zo kun je het specifiek afstemmen op jouw programma en is het bezoeken van de pagina voor een publisher veel relevanter.