3 ideeen om een publisher affiliate pagina op te zetten

Publisher affiliate pagina opzetten
© Prisca Visser

Heb jij al een affiliate pagina op jouw publisher website? Vaak valt affiliate onder het kopje samenwerkingen of adverteren, maar je kunt hier ook een losse pagina voor opzetten. Zo kun je de input op de pagina specifiek afstemmen op de informatie die adverteerders willen weten. Ik geef je 3 ideeen die je kunt gebruiken om jouw affiliate pagina in te richten.

1. Geef informatie over jouw website

Op jouw website geef je veel informatie op verschillende pagina’s. Bijvoorbeeld op de Over Mij / Over Ons pagina en de Adverteren / Samenwerkingen pagina. Combineer de informatie en beantwoord de volgende vragen op de affiliate pagina:

– Wat is het doel van jouw website? Wat wil je hiermee bereiken?
– Waarom en hoe heb je het opgezet?
– Hoe zijn jouw statistieken? Heb je een mediakit?

Als je deze vragen op de affiliate pagina beantwoord, dan beantwoord je de meestvoorkomende vragen van adverteerders. Zo kunnen zij nog beter inschatten of er een goede match is tot samenwerking en bespaart dit je veel tijd door op verschillende mailtjes in te gaan als adverteerders jou benaderen voor een samenwerking.

Als je geen mediakit hebt, kan ik je zeker wel aanraden om er een te (laten) maken.
Mediakits worden vaak door adverteerders opgeslagen en het moment dat ze extra exposure nodig hebben, vallen ze hierop terug. Wees ook niet bang om een geupdatete variant rond te mailen en opnieuw op de webpagina te zetten.

2. Licht uit hoe jij affiliate marketing inzet

Als de adverteerder weet hoe jouw website in elkaar steekt en wat je voor hem kan betekenen, dan is de volgende stap hoe jij affiliate marketing als publisher aanvliegt. Zet je affiliate linkjes in blogposts? Plaats je banners in artikelen of alleen in de sidebar? Werk je alleen op basis van commissie + een vaste vergoeding? Alle informatie die jij hierover kunt delen met de adverteerder zorgt ervoor dat de adverteerder nog beter kan inschatten hoe de samenwerking vorm kan krijgen.

3. Neem persoonlijk contact op

En tot slot: laat de adverteerder persoonlijk contact met je opnemen. Zet een persoonlijk e-mailadres neer, in plaats van je info@ e-mailadres. Houd de lijntjes met de adverteerders kort, en zorg voor een snelle reactiesnelheid. Zo kunnen jullie beide optimaal van de samenwerking profiteren.

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here