Ik geloof dat affiliate marketing draait om strategische partnerships en samenwerkingen, en juist niet om statische, niet dynamische samenwerkingen. Weten wat jouw publishers vinden van jouw programma en hun feedback is heel waardevol voor jouw affiliate marketing strategie. Maar hoe weerspiegel je hun stem in jouw strategie? Ik geef je vier ideeën.

Enquête

Door een enquête uit te sturen naar jouw publishers (persoonlijk of via het affiliate netwerk) geef je hen een kans hun mening te geven, al dan niet anoniem. De enquête kun je opbouwen met verschillende specifieke vragen, die samenhangen onder verschillende thema’s. Denk bij deze thema’s aan het contact met de accountmanager(s), het gebruik van het affiliate netwerk/programma, de ervaring van een publisherdag, de acties van de adverteerder. Je kan het bijna zo gek niet bedenken of het is mogelijk om te vragen aan je publishers.

Bedenk vooraf goed of je de enquête anoniem ingevuld wilt laten worden. Het voordeel is dat publishers eerder hun mening durven te geven, het nadeel is dat je hen niet verder kunt helpen als ze specifieke vragen hebben.

Hoe lang wil je de looptijd van de enquête hebben? Denk hier vooraf ook over na. Een week is prima, maar een maand ook. Dit is ook afhankelijk van hoe snel je de resultaten wilt kunnen analyseren.

Brainstormsessie


 

Afbeelding copyright: © twinsterphoto via 123RF.com