Waarom aanwezig zijn op events jou beter affiliate resultaat oplevert

aanwezig zijn op events
© Kasto via 123RF.com

De kracht van affiliate marketing zit hem in de juiste samenwerking met de juiste partner. De juiste publisher en adverteerder kunnen samen veel meer bereiken in een dynamische samenwerking. Een samenwerking waarin regelmatig contact is, informatie wordt uitgewisseld, met elkaar mee wordt gedacht en kansen worden benut. Maar hoe vind je deze samenwerkingen? Natuurlijk via het affiliate netwerk, maar evenementen spelen hier ook een belangrijke rol in.

De rol van evenementen

Op evenementen die gericht zijn op (onder andere) affiliate marketing, online marketing en ondernemerschap kun je gelijkgestemden tegenkomen en nieuwe relaties opdoen. Er zijn twee evenementen om bestaande connecties en partners te ontmoeten, maar ook om nieuwe partners te vinden. Ik refereer naar de borrel en naar evenementen met sessies.

De evenementen met sessies

De evenementen met sessies draait niet alleen om het netwerken, maar ook om het opdoen van kennis en inspiratie. Ondanks dat je meestal zeker een halve dag kwijt bent aan het volgen van interessante sessies, liggen ook daar kansen om nieuwe samenwerkingen aan te wakkeren.

Je volgt de sessies namelijk niet alleen. Er zitten meer mensen in de zaal die hetzelfde onderwerp interessant vinden, dezelfde hickups kennen of dezelfde inspiratie willen opdoen als jij. Een makkelijkere manier om een gesprek te beginnen is er bijna niet. Zie je iemand waar je graag mee een samenwerking aan zou willen gaan? Spreek diegene aan dat je hem bij dezelfde sessie zag zitten, wat diegene van de sessie vond en raak met elkaar in gesprek. Benut het voordeel van het gemeenschappelijke hierin.

De borrel

De borrel is altijd een fijne informele manier om elkaar (beter) te leren kennen. Als je al mensen kent die naar dezelfde borrel gaan, zal er ook veel van je tijd opgenomen worden door de mensen die je al kent en graag even bijkletsen. Heb daarom altijd een doel voordat je naar een borrel gaat: wil je nieuwe samenwerkingen? Of juist de huidige onderhouden? En in het geval van een combinatie, wil je je tijd dan 50%/50% verdelen?

Door hier van te voren over na te denken zorg je ervoor dat je een informele borrel op een strategische manier aanvliegt zodat het jou ook iets oplevert.

De kracht van evenementen

Op evenementen zelf is het niet onmogelijk maar soms wel lastig om meteen concreet een deal te sluiten voor een (nieuwe) samenwerking. Bedenk voor jezelf wat voor jou de kracht van een evenement is. Met welk resultaat wil jij naar huis gaan? Ga je voor een afspraak komende week op kantoor? Of is iemand leren kennen, contactgegevens uitwisselen en op een later moment contact opnemen wanneer het moment daar is voor een samenwerking voldoende? Dit heb je volledig zelf in de hand, maar de kracht van het evenement zit hem mede in de juiste voorbereiding.

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here