Bart Bonvanie is sinds 2 jaar actief in de affiliate marketing markt. Hij werkt bij affiliate netwerk Adtraction Marketing AB en wilt Adtraction laten groeien in Nederland. Ik sprak met hem en stelde hem 5 vragen.

Mijn daadwerkelijke droom vind ik moeilijk te zeggen, maar wat ik graag zou hebben is dat het allemaal wat eerlijker wordt en het vertrouwen terugkomt. Volgens mij wordt het daar voor iedereen leuker van en krijgt de business in zijn geheel er ook een betere naam van.

Ik stel Bart de volgende 5 vragen:

Vraag 1. Adtraction hoor je nog niet vaak in Nederland voorbijkomen in het rijtje affiliate netwerken. Kunje een introductie geven van dit affiliate netwerk?

Vraag 2. Hoe onderscheidt Adtraction zich van andere affiliate netwerken in Nederland?

Vraag 3. Hoe kan Adtraction adverteerders en publishers verder helpen met hun affiliate marketing activiteiten?

Vraag 4. Zijn er specifieke trends en ontwikkelingen die je momenteel binnen Europa ziet gebeuren, en waar je nu al op inspeelt?

Vraag 5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?


Vraag 1. Adtraction hoor je nog niet vaak in Nederland voorbijkomen in het rijtje affiliate netwerken. Kun je een introductie geven van dit affiliate netwerk?

“Adtraction is een affiliate netwerk dat oorspronkelijk is ontstaan in Zweden, ondertussen bestaan we bijna 10 jaar, zijn we in Zweden het grootste netwerk en hebben we een grote Europese aanwezigheid. In Nederland zijn we nu bijna twee jaar actief, ook al opereren we vanuit Stockholm.”

Vraag 2. Hoe onderscheidt Adtraction zich van andere affiliate netwerken in Nederland? 

“Adtraction probeert zich te onderscheiden door het simpel te houden en we focussen ons op drie pijlers: transparantie, support en performance.”

“Zo hanteren we geen (verborgen) opstart- of maandelijkse kosten voor adverteerders die een affiliate programma willen opzetten, besteden we net zoveel tijd aan onze kleine klanten als onze grootste klanten en helpen we bij het inrichten en runnen van het affiliate programma. We zijn er voor iedereen: voor de publishers en de adverteerders, en vinden het belangrijk dat we snel vragen beantwoorden en opmerkingen meenemen.”

Vraag 3. Hoe kan Adtraction adverteerders en publishers verder helpen met hun affiliate marketing activiteiten?

“Buiten het opstarten van een campagne kijken we natuurlijk ook naar de performance. Zien we trends in je verkeer en conversie als publisher dan handelen we daar vaak op, heb je als adverteerder meer volume nodig dan zoeken we altijd naar (creatieve) oplossingen. Het belangrijkste hierin is veel en goede communicatie met publisher en adverteerder, als je allemaal op de hoogte bent van de doelen, mogelijkheden en ontwikkelingen kun je veel sneller en beter handelen.”

Vraag 4. Zijn er specifieke trends en ontwikkelingen die je momenteel binnen Europa (of wereldwijd) ziet gebeuren, en waar je nu al op inspeelt?

“Trends zijn altijd moeilijk om, vroeg, te ontdekken. Wij hebben altijd maandelijkse (skype)meetings met alle kantoren om te bespreken wat de mogelijke trends en ontwikkelingen zijn. Zo proberen we snel te handelen. Momenteel zijn er bijvoorbeeld veel nieuwe wetgevingen in Zweden en Noorwegen omtrent financiën. Daar loopt Nederland echter enorm op voor dus daar spelen we meer in het noorden op in.”

“Ik zie verder dat in meerdere landen de B2B affiliate meer en meer in opkomst is, daar houd ik me momenteel meer mee bezig.

Vraag 5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?

“Geduld, communicatie en vertrouwen.”

“Ik denk dat het, zoals ik eerder aangaf, echt belangrijk is om vertrouwen te creëren met zowel de publisher als de adverteerder door veel te communiceren. Dit kost tijd maar op het moment dat je elkaar vertrouwd weet je dat je het beste met elkaar voor hebt, binnen affiliate marketing is het uiteindelijke doel natuurlijk dat alle partijen profiteren van de samenwerking.”

Wil je meer weten over Adtraction en haar geschiedenis? Lees hier verder.