Affiliate Summit lanceerde op vrijdag 28 september haar nieuwe logo en nieuwe website. De organisatie die bekend staat om haar wereldwijde affiliate marketing evenementen is voor het eerst in 15 jaar een rebranding doorgegaan. De vorige branding kende geen verandering sinds de lancering door Shawn Collins en Missy Ward.

Affiliate Summit’s nieuwe logo

Het nieuwe logo is in de basis hetzelfde voor ieder evenement, alleen de kleurstelling en de regio wijzigt. Zo kent Asia Pacific een roodtint in het logo, West een groentint, East een blauwtint en Europe een paarstint.

 

Als basis versie wordt de blauwtint aangehouden met de coördinaten van Baruch College in New York. Dit was de locatie waar de organisatie haar eerste evenement hoste in 2003. 

De nieuwe website van Affiliate Summit

Naast een nieuw logo is er ook een nieuwe website gelanceerd. Deze bekijk je hier. Op de website kun je alle nieuwste informatie vinden over alle aankomende Affiliate Summit Evenementen, waaronder die in Europa.

Wist je dat Affiliate Summit Europe in 2019 gehouden wordt in Amsterdam? 

Focusgroepen om tot de nieuwe branding te komen

Affiliate Summit heeft ervoor gekozen om verschillende focusgroepen samen te stellen met experts uit de markt om de nieuwe branding samen te stellen. Een van de lessen die ze hieruit haalden is dat in een sector die zo snel ontwikkelt en zo technologie gedreven is geen enkel merk zich kan veroorloven om stil te staan. 

Lisa Hammond is Group Marketing Director bij Awin en nam deel aan een focusgroep. Zij deelt: “Clearly the original look and feel of the Affiliate Summit identity has served the industry well.  But as modern marketers, it’s important that we keep an open mind which means accepting that there are no sacred cows. Brand Identity is visual language, and I believe this more contemporary design sits comfortably with the culture of the industry, and the use of colour will enable the brand to present a joined-up and coherent international portfolio of Affiliate Summit events wherever they are located in the world.”