Affiliate netwerk Daisycon is een samenwerking aangegaan met Platform-specialist Maze-One. Deze samenwerking stelt adverteerders in staat om sales te genereren vanuit het bereik dat de grotere marketplaces zoals Amazon hen bieden.

Marketplaces maken een sterke groei door, zo concludeerde PwC onlangs in hun meest recente Media en Entertainment Outlook. Miljoenen consumenten gebruiken dergelijke platforms al vroeg in de klantreis om te zoeken naar producten. In Duitsland worden tegenwoordig al méér product searches verricht via Amazon dan via Google. In Nederland wordt al voor 250 miljoen euro omgezet op Amazon en 1 miljard euro op Bol.com.

Groeiende dominantie

Martijn Zoetebier, Director Business Development van Daisycon, is door dit soort ontwikkelingen overtuigd dat platforms de komende jaren nóg dominanter gaan worden in de klantreis:

“We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om de performance van onze klanten te verbeteren, inspelen op ontwikkelen als de Platform-economie is daar een voorbeeld van. Het partnership met Maze-One is een logische stap omdat haar propositie haarfijn aansluit op ons performance based model. Het allerbelangrijkste is dat we onze klanten de mogelijkheid bieden om zonder al te veel gedoe te onboarden op ‘s werelds grootste e-commerceplatform om de zichtbaarheid, afzet en omzet van hun producten te vergroten.”

Performance marketing in optima forma

Tim van der Bilt, founder Maze-One ziet de kracht van de platform-economie voor adverteerders binnen het netwerk van Daisycon: “Dit zijn echte performance gedreven klanten en dit is performance marketing in optima forma: je stopt er een euro aan marketingbudget in en je kunt tot aan de daadwerkelijke verkoop uit het magazijn doormeten. Niks gedoe met attributiemodellen: een verkoop op Amazon is een product minder in je voorraad.”

Maze-One biedt adverteerders een springplank naar nieuwe markten. Het bedrijf heeft een unieke tool ontwikkeld waarmee producten efficiënt en eenvoudig in Europa verkocht kunnen worden.