Ik sprak voor deze 5 vragen aan met Corina Lageweg. Inmiddels is Corina 3,5 jaar actief in de affiliate marketing en heeft ze meerdere affiliate websites. Daarnaast runt ze mede ALL the way UP. Deze premium linkbuilding service biedt haar klanten via een semi self service platform een menukaart aan blogs en websites.

“De klant hoeft enkel de link en de anchor in te vullen en eventueel een onderwerp en wij zorgen ervoor dat er een relevant artikel wordt geplaatst. Tevens zijn alle blogs en websites voorzien van de juiste SEO stats. De klant kan deze SEO filters gebruiken om geschikte blogs vinden die perfect aansluiten bij het linkbuilding project,” aldus Corina. 

Mijn affiliate marketing droom is dat affiliate een volwassen onderdeel wordt van het online marketingplan. Hierbij doel ik niet op affiliate marketing zoals we deze kennen in zijn huidige vorm, maar een veel creatievere manier van online samenwerken. Nu wordt er vaak vastgehouden aan één verdienmodel waardoor een content publisher die aan het begin van de funnel zit, weinig tot geen commissie genereert. En dat terwijl deze publisher wel een waardevolle bijdrage levert aan de sale. Linkbuilding, influence- en affiliate marketing kunnen samen een mooie combinatie vormen. Bovenop de CPS-vergoeding kan de adverteerder ook een vergoeding aanbieding voor het aantal kwalitatieve views. Hoe beter de content, hoe meer views (goed voor de adverteerder), hoe meer de blogger verdient.
– Corina Lageweg 

Tijd om dieper in te gaan op ALL the way UP!

Ik stel Corina de volgende vijf vragen:

Vraag 1.Hoe ben je op het idee gekomen van ALL the way UP? Je hebt daarnaast ook publisher websites, hoe zorg je voor een goede balans tussen het werken aan de verschillende platformen?
Vraag 2.Wat is de kracht en het onderscheidend vermogen van ALL the way UP ten opzichte van concurrenten?
Vraag 3. Voor ALL the way UP faciliteren jullie het proces tussen adverteerder en publisher. Voor beide heeft dit een voordeel. Als adverteerder ben je bezig met linkbuilding en branding, als publisher word je betaald voor je geschreven content. Hoe houd je beide belangen in de gaten?
Vraag 4.Hoe ga je om met adverteerders en publishers die graag een bijdrage leveren aan een dergelijke samenwerking, maar eigenlijk niet tot nauwelijks over SEO termen beschikken?
Vraag 5.Wat is jouw geheim voor een succesvolle samenwerking?

 

Vraag 1. Hoe ben je op het idee gekomen van ALL the way UP? Je hebt daarnaast ook publisher websites, hoe zorg je voor een goede balans tussen het werken aan de verschillende platformen?

“In het verleden zagen Ramon, mijn compagnon, en ik grote websites mooie content plaatsen op externe blogs. Hier hebben we op ingespeeld door een netwerk van kwalitatieve blogs en websites te creëren waar we editorials kunnen plaatsen. Na verloop van tijd hadden we een lijst met mooie websites die allemaal door ons gecheckt waren op hun SEO statistieken en hun waarde hadden bewezen. We zijn letterlijk in de beginfase van ALL the way UP met een Excel sheet de markt gaan verkennen en de reacties waren zeer positief.”

“Dit motiveerde ons om de Excel sheet te vervangen door een automatisch systeem. Deze techniek staat nu een paar maanden live en wordt door onze klanten zeer gewaardeerd, grotendeels vanwege het gemak. Binnen een uur kun je een content planning maken voor de komende maanden. Wij zorgen er vervolgens voor dat alle artikelen op je juiste datum gepubliceerd worden.” 

“Over de balans tussen de affiliate sites en ALL the way UP: Ramon en ik hebben een duidelijke taakverdeling wie wat doet voor de verschillende websites. Allebei doen we waar we goed zijn en dat hebben we doorgetrokken naar ons team. We hebben een legertje van freelancers om ons heen die allemaal dat doen waar ze goed in zijn. Deze freelancers werken geheel zelfstandig op uitvoerend niveau wat Ramon en mij de gelegenheid geeft om op planmatig niveau bezig te zijn en zo het overzicht en de balans te bewaren.” 

Vraag 2. Wat is de kracht en het onderscheidend vermogen van ALL the way UP ten opzichte van concurrenten?

“Daar kan ik heel duidelijk over zijn: gemak! Bij ons hoeven zowel de adverteerders als de publishers niet te pitchen voor een opdracht. Voor de adverteerder is er ook nog het gemak van de toegevoegde SEO statistieken. In één oogopslag is de linkwaarde van een blog duidelijk. Ook de uitvoering van de opdracht ligt bij ons.”

“De adverteerder kiest via ALL the way UP vanaf de menukaart passende blogs, geeft de anchor en de landingspagina door en de rest doen wij. Met de publisher maken we vaste afspraken die vervolgens mooie opdrachten in de mailbox krijgt zonder telkens opnieuw te hoeven onderhandelen.”

Vraag 3. Voor ALL the way UP faciliteren jullie het proces tussen adverteerder en publisher. Voor beide heeft dit een voordeel. Als adverteerder ben je bezig met linkbuilding en branding, als publisher word je betaald voor je geschreven content. Hoe houd je beide belangen in de gaten?

“De redacties van de websites hebben bij ons veel vrijheid. Ze mogen de insteek van het artikel zelf bedenken zodat het uitstekend bij hun blog past. Zo kan een zorgvergelijker een artikel bestellen op een culi website, wat op het eerste gezicht een onlogische combinatie. Maar juist daar wordt een beroep gedaan op de creativiteit van de blogger. Deze kan een artikel schrijven over gezonde voeding en hoe een zorgverzekeraar daar een bijdrage aan kan leveren. In zo’n artikel kan eenvoudig op natuurlijke wijze een link naar een zorgvergelijker worden ingevoegd.” 

“Komt de blogger er niet uit dan hebben we een creatief team dat graag meedenkt. Ook met de adverteerder denken we graag mee. Deze kan geheel gratis gebruik maken van onze premium service. Dit betekent dat wij een blogselectie op maat maken. Door onze ervaring weten we een adverteerder te matchen aan blogs waar ze zelf misschien niet 1, 2, 3 aan zouden denken.” 

Vraag 4. Hoe ga je om met adverteerders en publishers die graag een bijdrage leveren aan een dergelijke samenwerking, maar eigenlijk niet tot nauwelijks over SEO termen beschikken?

“We zijn een blog gestart op ALL the way UP waarin we alle aspecten van SEO gaan uitleggen. Wat zijn de Domain Authority (DA) en Trust Flow (TF) van een website en hoe belangrijk zijn deze waarden? Grote kans dat dit niet bij elke blogger en adverteerder bekend is.” 

Vraag 5. Wat is jouw geheim voor een succesvolle samenwerking?

“Een succesvolle samenwerking voor mij betekent het creëren van een situatie waarin zowel de publisher als de adverteerder zich prettig voelt. ALL the way UP is een klikken-en-plaatsen platform. De nadruk ligt op gemak, tijdswinst en efficiëntie, echter dat betekent niet dat er geen ruimte is voor een persoonlijke touch mocht daar behoefte aan zijn. Een telefoontje is zo gedaan en voegt vaak meer toe dan weer een mailtje.”