De decembermaand staat bekend als de maand van de feestdagen en adverteerders en publishers zijn druk bezig met de voorbereidingen hiervoor. Maar de decembermaand staat om nog een belangrijk moment bekend: het overstappen van zorgverzekeraar. Het zorgseizoen is een belangrijk moment voor zowel adverteerders als publishers, en hier wordt het hele jaar naar toe geleefd en voorbereidingen voor getroffen.

De premies voor 2019 zijn bekend

Nu de premies voor 2019 bekend zijn, zijn we als consument alert op onze zorgverzekering. Past dit nog wel bij mij en kan het niet goedkoper? Affiliate netwerk Daisycon verwacht dat consumenten zich vanaf deze week actief gaan oriënteren naar een goedkopere premie, die nog beter aansluit bij hun specifieke eisen en behoeften. Vanaf nu is het dus het moment om te starten met promoten en een zo compleet mogelijk overzicht te bieden aan jouw bezoekers.

Wat promoot ik zoal?

Voor consumenten is het belangrijk dat de verzekering bij hen past en dat de prijs die hieraan hangt zo goedkoop mogelijk is. Focus je dus op deze twee punten: wat kun je delen over de verschillende zorgverzekeringen die adverteerders aanbieden? Wat zijn de vanaf prijzen hierbij? Door een zo compleet mogelijk overzicht te bieden op jouw website, zorg je ervoor dat je de bezoeker langer vast houdt, van zoveel mogelijk informatie voorziet en hen dan tot conversie (ofwel: overstap van verzekeraar of verzekering) over laat gaan. 

Daarnaast is het handig om een compleet overzicht te geven van de verschillende aanbieders van zorgverzekeraars. 

Waar houd ik rekening mee bij het selecteren van de juiste adverteerders?

Als publisher wil je mogelijk een zo compleet mogelijk aanbod bieden op jouw website. Toch kan het verstandig zijn om goed te kijken naar het affiliate programma van de adverteerder, voordat je meteen start met promoten. 

Welke campagne- of programmavoorwaarden zijn er verbonden aan het affiliate programma van de adverteerder? Mag je de adverteerder promoten op de manier hoe jij deze wilt promoten? Zijn er specifieke promotiematerialen aanwezig die jij nodig hebt? Door een goede scan te doen van het programma kom je niet voor verassingen te staan. 

Daarnaast kun je de commissievergoedingen en conversiepercentages (in hoeverre bekend van bijvoorbeeld afgelopen jaren van jouw eigen publisher website) meenemen bij de volgorde van promoten op jouw website. Ook kun je deze input gebruiken voor de intensiviteit van promoten van een bepaalde adverteerder. 

Tot wanneer kan ik het beste inzetten op het zorgseizoen?

Hoewel een zorgverzekering het hele jaar loopt, van 1 januari tot en met 31 december, kun je het beste op het zorgseizoen inzetten tot 31 januari. Zolang de consument zijn zorgverzekering heeft opgezegd voor het einde van het kalenderjaar, kan deze nog kiezen voor een andere zorgverzekering tot het einde van de januari maand. Piek in december met jouw website over zorgverzekeringen en -verzekeraars, en overtuig nog een aantal consumenten in januari.  

 

Afbeelding copyright: © Kurhan via 123RF.com