Daisycon lanceert een innovatie specifiek ontwikkeld voor de online proposities van gas en elektriciteit. Het betreft een zogenaamde “open API-functionaliteit” waarmee geautoriseerde ontwikkelaars het vergelijken van energieleveranciers eenvoudig kunnen integreren in hun eigen websites en applicaties. Het affiliate netwerk heeft jarenlange ervaring opgebouwd en is uitgegroeid tot marktleider in de online markt voor energieleveranciers.

Open data

Op de Nederlandse energiemarkt zijn wijzigingen in proposities, zoals tarieven, aanbiedingen en kortingen, aan de orde van de dag. Waar energieprijzen vroeger per maand veranderden ziet het affiliate marketingnetwerk  nu de prijs meerdere malen per dag wijzigingen.

Door het delen van data is het mogelijk om bijvoorbeeld energie-bespaar-apps te koppelen aan realtime proposities om zo niet alleen energie maar ook kosten te besparen. De dataset van Daisycon geeft ook inzicht in de duurzaamheid van de propositie, zodat ook overgestapt kan worden naar een groenere leverancier.

Arjan Heus, Senior Channelmanager Energie bij Daisycon, legt uit: “Per partner kunnen wij verschillende proposities uitleveren. Zo kan een partner die in de zonnepanelen zit andere proposities tonen dan iemand die zich bezighoudt met dienstverlening in de vastgoed.”

De API-economie is het afgelopen jaar in een stroomversnelling geraakt. Een API (Application Programming Interface) is een manier voor software om onderling te communiceren en dus op die manier data uit te wisselen. Als technisch specialist heeft Daisycon veel ervaring met het opzetten van API-connecties en afsluitstraten.

 

Afbeelding copyright: © PAPAN SAENKUTRUEANG via 123RF.com