Vandaag kondigt Tradedoubler haar visie aan op een open platform dat transparante en geautomatiseerde relaties tussen adverteerders en publishers mogelijk maakt. Tradedoubler doet dit door gebruik te maken van Blockchain-technologie. Samen met de nieuwe Publisher Interface wordt er op 20 maart 2019 een nieuwe publisher-API gelanceerd.

Tradedoubler gelooft in transparantie. Daarom ontwikkelen zij een open platform met open API’s, waar alle adverteerders en publishers gebruik van kunnen maken om samen een groei te realiseren. Door als eerste affiliate netwerk een platform aan te bieden dat volledig open, transparant en geautomatiseerd is, stimuleren we samenwerking en inspireren we innovatie voor een nieuwe generatie van affiliate marketing.

Op dit platform zal de Blockchain-technologie gebruikt worden om gegevens van en tussen adverteerders en publishers op te slaan. Transactiegegevens zullen toegankelijk en volledig transparant zijn om fraude te voorkomen en de ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten rond betalingen, rapportage en attributie mogelijk te maken.

Met de nieuwe Publisher API, die 20 maart wordt gelanceerd, kunnen publishers zich ontwikkelen met behulp van het nieuwe platform: zo is het mogelijk eigen systemen te integreren met de nieuwe interface, kan er een connectie worden gemaakt met externe tools en kunnen publishers eigen platformen en applicaties ontwikkelen op basis van de beschikbaar gestelde data. De nieuwe Publisher Interface, die Tradedoubler op dezelfde dag zal lanceren, is de eerste toepassing die gebruik zal gaan maken van deze Publisher API. De nieuwe Publisher Interface heeft een verbeterde workflow die, samen met een nieuwe look en feel, leidt tot een verbeterde gebruikerservaring. Nieuwe functies, zoals nieuwe product feeds, een verbeterde deeplink-generator, support mogelijkheden en uitgebreide rapportage mogelijkheden zullen bijdragen om snel en efficiënt informatie te verzamelen en daarmee als publisher te groeien in inkomsten.

Na de lancering zullen we continu nieuwe functionaliteiten aan de Publisher Interface toevoegen, alsmede werken aan de ontwikkeling van de speciale API’s en interfaces voor adverteerders en bureaus. De lancering van deze nieuwe interfaces en de bijbehorende API’s is gepland voor de tweede helft van 2019. Tot de belangrijkste innovaties behoren onder andere multiple-user accounts en toegang gebaseerd op functie niveau, directe publisher recruitment mogelijkheden voor onze adverteerders en bureaus, de verwerking van validaties, het toevoegen van grafische materialen en commissie-API’s.