bezoekers overtuigen

Jouw bezoekers overtuigen: zo doe je dat

Wil je graag dat de consument of een bezoeker op je website een bepaalde handeling doet, zoals het klikken op een affiliate link? Dan moet je ze overtuigen. Maar hoe overtuig je een klant of bezoeker ervan om een bepaalde handeling te doen? Je leest het in dit artikel.

Tip 1: Geef korting

Iemand overtuigen om iets te doen is niet zo makkelijk als het lijkt. Een mooie aanbieding doet het vaak erg goed. Mensen nemen niet zomaar een abonnement om slechts 10 procent te besparen. Nee, je moet ze écht iets bieden. Soms kan het helpen om het abonnement eerst op proef aan te bieden. Op deze manier trek je de consument over de streep doordat ze niet meteen voor langere tijd ergens aan vast zitten. Daar is dit een mooi voorbeeld van. Door eerst een proefabonnement op bijvoorbeeld een krant af te sluiten kun je bepalen of het iets voor je is.

De manier waarop de online kunstacademie New Masters Academy werkt is een goed voorbeeld. Abonnees krijgen er voor minder dan 30 dollar per maand toegang tot 350 uur aan video tutorials. Dit terwijl het tarief voor een eendaagse en persoonlijke les van een instructeur tussen de 600 en 800 dollar per maand kost. Oftewel: je krijgt toegang tot 350 lessen per maand voor ongeveer een twintigste van de kosten van een persoonlijke les.

Tip 2: Onderstreep affiliate links

Een abonnement aanbieden is niet de enige manier om geld te verdienen met een product. Affiliate marketing is bijvoorbeeld een goede manier om inkomsten te verdienen met een site. Er bestaan enkele strategieën om bezoekers te laten klikken op hyperlinks op je site. Wanneer je affiliate links opneemt op je site, pas dan het thema aanpassen zodat de links worden onderstreept. Maak de links bovendien een beetje blauw.  Ik zeg blauw omdat het de meest populaire kleur van links is en bezoekers weten dus meteen dat het een link is.

Tip 3: Plaats affiliate links in navigatiemenu’s

Voeg daarnaast affiliate links toe aan je navigatiemenu’s. Dit is een beetje stiekem, maar het zorgt er wel voor dat de bezoeker meteen naar de verkoper gaat. Maak daarnaast mooie ‘korting’ pagina’s met affiliate links en promoot die pagina’s op je hele site.

Tip 4: Verwijs door naar een webshop

Ervan uitgaande dat je affiliate links kunt maken naar elke pagina op de site van een webshop,  waarom zou je dan niet kiezen voor een minder agressieve aanpak? Stuur het verkeer op je site door naar informatie op de site van de webwinkelier. Steeds meer e-commerce websites hebben blogs, galerijen, tools, tips en bronnen waar bezoekers met aangepaste affiliate links naar toe worden gestuurd.

Tip 5: Bied een proefabonnement aan

Misschien bied je producten of diensten aan die vrij moeilijk te beschrijven zijn. Om klanten te overtuigen van de voordelen van een abonnement,  zou je eerst een proefabonnement aan te kunnen bieden. Het heeft meestal een startdatum en een einddatum. Communiceer dit duidelijk naar de consument toe, zodat ze weten waar ze aan toe zijn. Tenslotte kan men zelf beslissen of er een echt abonnement op je site wordt afgesloten. 

Hoeveel producten bied je aan op je site?

Hoeveel producten je aanbiedt via abonnementen of een affiliate tekstlink is afhankelijk van je niche. Wanneer je een persoonlijke blog publiceert, kun je een product promoten dat op dat moment een geweldige deal is.  Maar wanneer je in een bredere niche zit, kunt je gemakkelijk verschillende producten promoten.

2 thoughts on “Jouw bezoekers overtuigen: zo doe je dat

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *