TradeTracker

tradetracker

TradeTracker

Affiliate netwerk TradeTracker is zowel in Nederland als internationaal een populair netwerk voor veel affiliate marketeers, adverteerders en publishers.

Ontstaan en ontwikkeling
TradeTracker is gestart in 2004, doordat Paul van Doorn (oprichter van TradeTracker) een gat in de markt zag voor een platform dat transparantie biedt als belangrijkste leidraad. Wist je dat TradeTracker, net als veel andere grote bedrijven als Apple, gestart is vanuit een garage? Uiteindelijk is het in 2004 gelanceerd op het internet.

In 2005 werd TradeTracker 2.0 gelanceerd, nadat alle kleine foutjes en kinderziektes eruit zijn gehaald. De eerste klanten werden aangetrokken. Denk hierbij aan FopShop, Beschuitje.nl en Feestartikelen, met welke TradeTracker een jarenlange samenwerking is aangegaan.

Een jaar later nam Paul van Doorn zijn eerste medewerker aan waardoor de organisatie steeds verder kon blijven groeien. In 2008 ging TradeTracker internationaal en werd er een kantoor in Belgiƫ geopend. Twee jaar later werden er kantoren geopend in landen waar het potentieel van de affiliate marketing markt nog groot was: Finland, Hongerije en Polen. Gevolgd door Zwitserland, oostenrijd, Denemarken en Zweden in 2011.

Na tien jaar krijgt het logo een make-over en krijgt deze een moderner jasje aan. Daarnaast lanceert het affiliate netwerk een nieuw product binnen de interface: de AdMonitor. In 2015 krijgt ook de interface een nieuw jasje aangemeten met een nog mooier, duidelijker dashboard en features.

In totaal werken hedendaags (2017) zeker 150 mensen in 19 kantoren, verspreid over de hele wereld.

Het doel van TradeTracker
TradeTracker heeft zichzelf een doel gesteld: het verbeteren van performance marketing door het beste en het slimste uit de online community samen te brengen. Dankzij het real-time platform kan data transparant en begrijpelijk getoond worden, voor zowel adverteerders als publishers en brengt het netwerk TradeTracker hen verder. Zij kunnen op basis van de data de juiste keuzes maken binnen performance marketing.

Samenwerken met TradeTracker
TradeTracker heeft gespecialiseerde accountmanagers gericht op de volgende branches: Services, Reizen, Telecom, Shopping en Financiƫn. Deze voorzien zij van een op maat gemaakt plan, die vol precisie en expertise is samengesteld. Wil jij samenwerken met dit affiliate netwerk? Lees meer over samenwerken met TradeTracker als publisher en als adverteerder.