Succesvol ondernemen doe je met e-mailmarketing

E-mailmarketing is een belangrijk instrument om succesvol te ondernemen. Het is een  levendige en krachtige manier om met mensen in contact te komen. En wie heeft er tegenwoordig geen e-mailadres? Je kunt dus vrijwel iedereen makkelijk en snel bereiken. Vooral als je artikelen online verkoopt is e-mailmarketing is een krachtige tool. Diverse onderzoeken wijzen uit dat er minstens één product gekocht wordt na het ontvangen van een mailing.

E-mailmarketing inzetten is dus zeker een slimme zet zijn. En dat hoeft niet meteen om directe verkoop te gaan. Of het nu gaat om de mensen die voorheen jouw website hebben bezocht op de hoogte te houden van de nieuwste artikelen uit je webshop, ze te bedanken voor hun inschrijving op de nieuwsbrief of dat je ze via de mailing wilt laten klikken op een een affiliatie link; met e-mailmarketing houd je contact met (potentiële) klanten op een persoonlijke manier en dat is the secret om jouw business uiteindelijk te laten groeien. AWeber heeft onlangs het rapport met e-mailmarketingstatistieken voor kleine bedrijven voor 2020 gepubliceerd, waaruit blijkt dat 79% van de ondernemers baat hebben om e-mailmarketing in te zetten. 

De Belgische email marketing tool van Flexmail

Als jij nog niet aan e-mailmarketing doet is het dus zeker zaak om eens te kijken of het ook voor jou werkt. Je kan zelf aan de slag gaan met het maken van een nieuwsbrief, maar daar is wel enige technische kennis voor nodig. Daarnaast zijn er diverse programma’s waarmee je gratis mailings kunt maken en versturen, maar als je het echt goed wilt doen, dan is Flexmail een mooie optie. Het is een Belgische e-mailmarketing software, maar kan wereldwijd natuurlijk door iedereen gebruikt worden. En met echt goed doen bedoelen we: persoonlijke mails en nieuwsbrieven kunnen maken met eigen foto’s, illustraties, uiteenlopende lettertypes en kleuren die passen bij jouw huisstijl. En zonder dat hier enige technische kennis voor nodig is. De editor van Flexmail maakt het middels drag & drop mogelijk om in korte tijd professionele nieuwsbrieven en mailings te maken.

Flexmail maakt het verschil

En dat is nog niet alles: het versturen van mails kun je automatisch instellen, per doelgroep kun je specifieke inhoud tonen en het support team denkt met jou mee. Laat je contacten zelf kiezen welke info ze willen ontvangen of hou rekening met hun klikgedrag. Op basis daarvan ga je specifieke artikels net wel of niet tonen. Want nutteloze info is natuurlijk overbodig. En dat is maar een greep uit de mogelijkheden van de Belgische email marketing tool van flexmail. Tevredenheid enquêtes, welkom mailtjes, polls en opt-in formulieren staan voor jou klaar als klant. Daar hoef je verder weinig voor te doen. Kortom: Flexmail neemt je veel uit handen, waardoor je professioneel kunt mailen en alles kunt bijhouden zonder al teveel inspanning. Je kostbare tijd kun je dan inzetten om andere zaken te doen.

Door: Claudia Gharbi

Plaats een reactie