Shopsuite, een product recommendation start-up, heeft €300K groeikapitaal opgehaald om redactionele content van publishers te voorzien van product aanbevelingen. Investeerders Aart Wallet, Arno Mulder en Gerco de Jong, oprichters van modewebsite Fashionchick, het platform dat in 2015 verkocht werd aan Sanoma, hebben een belang genomen in het Rotterdamse bedrijf.

Inspelen op trends

Gepersonaliseerde product aanbevelingen zijn al enige tijd een trend binnen e-commerce. Ook binnen de uitgeverswereld zijn aanbevelingen in opkomst, veelal gericht op gerelateerde content.  Publishers gebruiken product aanbevelingen in hun artikelen, bijvoorbeeld in native advertising, maar het creëren van dergelijke shopping content is vaak erg omslachtig.  

“Het combineren van deze factoren biedt enorme kansen voor online publishers en influencers.” zegt Rick Curé, CEO en medeoprichter van Shopsuite.  

Dat is dan ook precies waar Shopsuite op inspeelt.

Product aanbevelingen binnen redactionele content

Shopsuite biedt product recommendation software voor online publishers. Met Shopsuite worden automatisch relevante product aanbevelingen toegevoegd aan redactionele content, passend bij het artikelonderwerp en doelgroep van de publisher. Zo verrijkt Shopsuite de content en stelt het de lezer in staat om op het moment van inspiratie direct tot aankoop over te gaan.

Het bedrijf richt zich op hoogwaardige uitgevers en influencers met een aanzienlijk bereik. Gerenommeerde partijen als Sanoma (Libelle, Flair, VIVA), Hearst (ELLE, Esquire, Vogue), Pijper Media (Grazia, Beau Monde, Marie-Claire) en Chantal Janzen’s &C creëren met Shopsuite een nieuw en schaalbaar verdienmodel. 

Performance advertising in de upper funnel

Content publishers krijgen binnen de performance marketing een steeds belangrijkere rol. 

“De uitdaging zit hem in het samenbrengen van de inspiratiefase waarin de consument zich bevindt en de primaire focus op directe conversies van performance marketeers. Shopsuite slaat met haar oplossing een brug tussen content en performance” zegt Aart Wallet. 

Shopsuite maakt het daarmee, voor adverteerders als Omoda, Bestseller en HEMA, toegankelijk om producten te promoten op en traffic te genereren vanaf hoogwaardige media websites.

Focus op groei en rendement

Met de opgehaalde investering focust Shopsuite zich op verdere groei van het klantportfolio en de doorontwikkeling van het aanbevelingsalgoritme, om het rendement voor zowel publisher als adverteerder verder te verbeteren. 

“Aart en zijn compagnons beschikken over zeer veel kennis en ervaring en een groot netwerk binnen de performance marketingsector”, aldus Curé.

Wallet: “Het model van Shopsuite heeft zich bewezen, het is nu een kwestie van opschalen. Met het e-commerce seizoen voor de deur verwachten we daar de komende maanden mooie stappen in te maken”.

Wist je dat Rick Curé namens Shopsuite toffe learnings deelt tijdens de Affiliateblogger Masterclass op 9 november in Rotterdam? Bestel jouw ticket nu zodat je zijn sessie kunt volgen.