Louise Verschuren

Louise Verschuren is mede-eigenaar en oprichter van Wuzzon, een organisatie die zich richtlouise verschuren op leadgeneratie campagnes voor consumentenmerken. Louise is bijna 10 jaar actief in de affiliate marketing. Ze neemt je in dit interview mee in de wereld van leadgeneratie en Wuzzon.

“Mijn affiliate droom is dat er een einde komt aan spam en misleidende campagnes”

Ik stelde Louise de volgende 5 vragen:
Vraag 1: Waarin onderscheidt Wuzzon zich ten opzichte van andere netwerken?

Vraag 2: Merk je dat er veel publishers en adverteerders uit een bepaalde branche bij jullie aangesloten zitten?

Vraag 3: Wat merk je dat steeds vaker gevraagd wordt vanuit adverteerders/organisaties om op te zetten/op te pakken? Zie je hier een bepaalde trend/ontwikkeling in?

Vraag 4: Maken startende publishers in deze markt nog kans?

Vraag 5: Wat zou jouw gouden tip zijn voor starters in affiliate marketing?

“Niets is mooier om voor jezelf een continue onderstroom van inkomsten te kunnen genereren. Het kost tijd, moeite, maar zet door, leer, val en sta weer op.“


Vraag 1: Waarin onderscheidt Wuzzon zich ten opzichte van andere netwerken?

Wuzzon is gespecialiseerd in leadgeneratie campagnes voor consumentenmerken. Wij streven er naar om campagnes te maken waar alle partijen blij van worden, dus zowel adverteerder, publisher, consument en daarmee ook Wuzzon. Het zijn vaak actiematige landingspagina’s met quizzen, spelletjes of winacties.

Daarnaast zijn onze campagnes al sinds jaar en dag responsive en converteren ze goed op mobiel verkeer. Dit heeft er toe geleid dat we de eerste partij zijn in Nederland die ‘pay-per-call’ campagnes maakt en worden we meer en meer gespecialiseerd in app-marketing op basis van CPI (Cost Per Install). Dat deze aanpak werkt blijkt onder meer uit het feit dat Wuzzon opgenomen is als top 2 partij in leadgeneratie in de Emerce top 100 E-business bedrijven en finalist is in de European Performance Marketing Awards.


2. Merk je dat er veel publishers en adverteerders uit een bepaalde branche bij jullie aangesloten zitten?

Wuzzon opereert in veel verschillende branches. Over het algemeen kun je stellen dat onze klanten of veel volumes nodig hebben en grote opt in databases willen opbouwen, denk daarbij bijvoorbeeld aan e-commerce partijen maar ook HelloFresh en Staatsloterij. Of ze kunnen een redelijke cost per order betalen, dit zijn dus meer de financiële partijen voor leningen, hypotheken of bijvoorbeeld verzekeraars en energiemaatschappijen.

Ons publisher netwerk is vrij breed, maar met name sterk in e-mailers, mobiele display, social en ook steeds meer content/native partijen.

“De opmars van mobile, apps en mobiel verkeer is niet meer uit te sluiten”


3. Wat merk je dat steeds vaker gevraagd wordt vanuit adverteerders/organisaties om op te zetten/op te pakken? Zie je hier een bepaalde trend/ontwikkeling in?

De privacy wetgeving en email codes zijn voor ons en onze adverteerders erg belangrijk. Hebben de publishers op de juiste manier een opt in verkregen en voldoet de mailopmaak aan de regelgeving. Dat Wuzzon het PrivacyWaarborg mag voeren vanuit de DDMA laat zien dat dit een speerpunt is.

Daarnaast krijgen we ook meer data van onze adverteerders om gerichter te targetten. We kunnen onze publisher vaak helpen met het opzetten van social audiences van look-a-likes of juist klanten om uit te sluiten, middels suppressie lijsten. En de opmars van mobile, apps en mobiel verkeer is niet meer te sluiten.


4. Maken startende publishers in deze markt nog kans?

Zeker! De markt is nog zoveel in beweging. Met de opkomst van native advertising en ook op mobile zijn er nog zoveel onbenutte kansen. Niets is mooier om voor jezelf een continue onderstroom van inkomsten te kunnen genereren. Het kost tijd, moeite, maar zet door, leer, val en sta weer op.

“Leer van landen als US en UK, die op het gebied van affiliate marketing op veel vlakken voor liggen. Kijk daarnaar en leer ervan.”


5. Wat zou jouw gouden tip zijn voor starters in affiliate marketing?

Specialiseer je ergens in en zorg dat jij de autoriteit op dat gebied wordt. Op native advertising gebeurt in Nederland nog heel weinig. En richt je op kwaliteit. Eerlijk duurt het langs. Het is leuk om een eenmalige klapper te maken, maar als je daarmee al je geloofwaardigheid verspeelt ben je gauw klaar. Daarnaast zijn er online zoveel bronnen te vinden. US en UK zijn landen die op het gebied van affiliate marketing op veel vlakken voor liggen, kijk daarnaar en leer ervan.

“Door de opkomst van native advertising en mobile zijn er nog zoveel onbenutte kansen.”

Louise, bedankt voor het kijkje in de keuken van Wuzzon! Wil je weten welke campagnes Wuzzon heeft? Meld je dan hier aan en ga aan de slag.