Leonie Ruinemans

Leonie Ruinemans is marketing & sales medewerker bij Attractie- & Vakantiepark Slagharen en is binnen haar functie onder andere verantwoordelijk voor affiliate marketing. Ze is een jaar actief binnen de affiliate marketing. Tijd dus voor 5 vragen aan!

Mijn affiliate marketing droom is een volledig content gerichte campagne die zich richt op het product en minder op prijs.

Leonie werkt voor haar affiliate campagne van Attractie- & Vakantiepark Slagharen met affiliate netwerk TradeTracker.

Ik stel Leonie de volgende vragen:

Vraag 1. Slagharen kent zowel een vakantiepark als een attractiepark. Hoe benader jij deze vanuit de affiliate campagne?

Vraag 2. Kunnen publishers Slagharen het hele jaar door promoten? Waar raad je hen aan zich op te focussen gedurende het jaar?

Vraag 3. Wat is de meest voorkomende vraag vanuit een publisher en hoe beantwoord je deze?

Vraag 4. Op welke trend of ontwikkeling leg jij de focus voor 2017? Hoe speel je hierop in?

Vraag 5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?

1. Slagharen kent zowel een vakantiepark als een attractiepark. Hoe benader jij deze vanuit de affiliate campagne?

We hebben als park 3 pijlers namelijk ons Attractiepark, Vakantiepark en een Waterpark. In de affiliate campagne richten we ons op attractiepark en op vakantiepark. We proberen een content gerichte campagne op te zetten voor voornamelijk het attractiepark. De noviteiten te tonen maar ook de speciale events gedurende het jaar. We hebben onze strategie aangepast door veel van de kortingssites & cashbacksites te weren en meer samen te werken met blogers en content gerichte publishers. Die ons verhaal kunnen vertellen en aan kunnen geven hoe uniek het is om op vakantie te zijn in een attractiepark dat je vanuit je bed de achtbaan in kunt stappen. Daarnaast nog een tropisch avontuur te beleven in ons waterpark.

In 2017 focussen we ons op onze nieuwe achtbaan Gold Rush. De grootste noviteit en de eerste triple launch coaster in Nederland. We proberen onze uitingen hier op aan te passen en publisher te laten weten dat dit eraan komt.

2. Kunnen publishers Slagharen het hele jaar door promoten? Waar raad je hen aan zich op te focussen gedurende het jaar?

Dit kan, zoals eerder geschreven hebben we een aantal events. In de zomer is dit Mardi Gras een zomercarnaval, het park is dan vrolijk gekleurd en er is een parade door het park. Daarnaast hebben we in de herfst Miracle of Lights een lichtjesparade met als afsluiter een lasershow met o.a. vuurwerk. In de winter hebben we Winter Slagharen het park is dan in winterse sferen en we hebben speciale acts zoals een ijsshow. Daarnaast promoten we aan het begin van het seizoen de noviteiten dit jaar dus de nieuwe achtbaan die in het voorjaar opent als alles volgens planning gaat.

3. Wat is de meest voorkomende vraag vanuit een publisher en hoe beantwoord je deze?

Veelal gaat dit over commissie of over campagne inhoudt. Deze beantwoord ik in het systeem van Tradetracker en ik probeer altijd zo duidelijk mogelijk uit te leggen waarom besluiten zijn gemaakt.

4. Op welke trend of ontwikkeling leg jij de focus voor 2017? Hoe speel je hierop in?

Wij focussen ons op content en de communicatie hiervan. Daarnaast de communicatie van noviteiten.

5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?

Duidelijke en open communicatie en de juiste aansluiting vinden in de publishers.