Rik Brinks is online marketeer bij Ticketmaster. Hij is verantwoordelijk voor affiliate marketing en ondanks dat het maar een klein deel van zijn dagelijkse werkzaamheden is heeft hij een sterke affiliate marketing droom.

“Mijn affiliate marketing droom is om mede door affiliate marketing uitverkochte shows
voor Ticketmaster te realiseren.”

Hij is inmiddels 2 jaar actief in de affiliate marketing en heeft met affiliate netwerk Awin gewerkt. Ik stel hem de volgende vijf vragen:

Vraag 1. Waar komt jouw passie voor affiliate marketing vandaan?

Vraag 2. Vanuit Ticketmaster staat de verkoop van tickets voor evenementen en concerten centraal. Hoe raad je publishers aan dit te promoten?

Vraag 3. Hoe kan een publisher zich onderscheiden voor Ticketmaster?

Vraag 4. Welke trends en ontwikkelingen zie je momenteel in de affiliate markt? Waar speel je op in?

Vraag 5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?

 

Vraag 1. Waar komt jouw passie voor affiliate marketing vandaan?

Ik ben altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om tickets te verkopen aan de fans van artiesten. Affiliate marketing is een mooi kanaal om dit te bereiken en zodoende is mijn passie hiervoor ontstaan.

 

Vraag 2. Vanuit Ticketmaster staat de verkoop van tickets voor evenementen en concerten centraal. Hoe raad je publishers aan dit te promoten?

Ik raad publishers aan te zoeken naar een logische link met de concerten. Wees relevant en origineel om de ticketverkoop te bevorderen.

 

Vraag 3. Hoe kan een publisher zich onderscheiden voor Ticketmaster?

Relevant en origineel zijn bevordert niet alleen de ticketverkoop maar zorgt er ook voor dat je jezelf als publisher onderscheid voor Ticketmaster. Dit zijn twee punten waar wij op letten, omdat dit de beste content oplevert, goede plekken voor promotiemateriaal op geschikte websites oplevert en daarmee uiteindelijk ook de meeste verkochte kaarten voor concerten en evenementen.

 

Vraag 4. Welke trends en ontwikkelingen zie je momenteel in de affiliate markt? Waar speel je op in?

Een trend die wij veelal zien in de affiliate markt is het personaliseren en goed targetten. Ook het stuk van de data-analyse wordt steeds belangrijker. Hier proberen we dan ook zo goed mogelijk op in te spelen vanuit Ticketmaster, maar vragen we ook onze publishers over mee na te denken en te optimaliseren.

 

Vraag 5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?

Mijn geheim voor succesvol affiliate marketing begint bij het op waarde schatten van het platform. Affiliate marketing wordt vaak onderschat en dat belemmert je om er een succes van te maken. Daarnaast is het erg belangrijk dat je er vol voor gaat. Half werk binnen affiliate marketing kan niet. Je moet er volledig voor gaan om de beste resultaten samen te bereiken.