Dillon Richardson is Managing Director bij Ve Interactive. Inmiddels is hij al vier jaar actief binnen de affiliate marketing. In deze vijf vragen aan vertelt hij meer over de toegevoegde waarde van Ve Interactive voor affiliate campagnes, de keuze voor het CPS afrekenmodel en wat het doel is om met Ve Interactive te bereiken binnen affiliate marketing.

“Ik wil samen met het VeBenelux team ervoor zorgen dat Ve de aangewezen partner wordt op het gebied van website verlating en display advertising. Dit kan alleen door voorop te blijven lopen. Wij denken dat het gebruik van data een effectieve synergie tussen de verschillende tools dit kunnen realiseren.”

Ik stel Dillon de volgende vijf vragen:

Vraag 1. Hoe ondersteunt Ve Interactive de strategie en doelen van een affiliate marketeer?

Vraag 2. Wat is de toegevoegde waarde van Ve Interactive binnen het affiliate marketing concept?

Vraag 3. Waarom kiezen jullie voor een afrekenmodel op CPS-basis?

Vraag 4. Is Ve Interactive met name geschikt voor adverteerders? Of is het ook interessant voor publishers?

Vraag 5. Wat wil Ve Interactive binnen affiliate marketing bereiken?

Vraag 1. Hoe ondersteunt Ve Interactive de strategie en doelen van een affiliate marketeer?

Ve Interactive(‘Ve’) is een data gedreven technologie bedrijf met een breed pallet aan conversieverhogende producten. De producten van Ve, helpen adverteerders met belangrijke knelpunten in de gehele customer journey.

Zo kunnen we adverteerders helpen met remarketing, onsite engagement en display advertising. Naast de tools heeft Ve een toegewijd team aan accountmanagers die zorgen dat de tools strategisch worden ingezet binnen het digital marketing ecosysteem van de adverteerder.

 

Vraag 2. Wat is de toegevoegde waarde van Ve Interactive binnen het affiliate marketing concept?

Als je naar het affiliate marketinglandschap kijkt valt Ve buiten de traditionele affiliates (keywoord marketeers, vergelijkers of e-mail). De meeste publishers sturen nieuwe bezoekers naar de website van de adverteerder, terwijl wij met name zorgen dat bestaande bezoekers alsnog converteren. Voor adverteerders zijn wij daarom een mooie aanvulling op wat overige publishers al doen.

VeContact – E-mail remarketing

Ve was de eerste partij dat winkelwagenverlating aanpakte. Eerst met e-mail en vervolgens met een onsite boodschap. Van alle bezoekers die de check out bereiken verlaat gemiddeld 69 procent de website zonder een aankoop te doen. Door middel van e-mail remarketing verstuur je een herinnerings e-mail naar de winkelwagenverlaters die een e-mailadres hebben achtergelaten. Deze e-mails worden in samenspraak met de adverteerder gepersonaliseerd en geoptimaliseerd om zo bij te  dragen aan een positieve klantervaring.

VePanel – Onsite engagement

VePanel is een onsite oplossing die tevoorschijn komt aan de rechterkant als een bezoeker de website dreigt te verlaten. De overlay past geheel binnen de UX (user experience) van de website en heeft waardevolle functionaliteiten. De belangrijkste functionaliteiten van VePanel zijn:

  • Promotionele berichten – opgemaakte content om de bezoeker te activeren om te converteren;
  • Het tonen van ‘aanbevolen producten’ – hier krijgt een bezoeker een aanbevolen product te zien;
  • Product bookmarking – Deze optie stuurt het ‘winkelwagentje’ per e-mail en biedt de bezoeker de mogelijkheid om een aankoop later af te ronden;
  • Social sharing – hier krijgt een bezoeker de mogelijkheid om de bekeken producten te delen op social media en bijvoorbeeld een kortingscode of gratisverzendkosten te ontvangen.

VeAds – Display advertising

Door verschillende overnames (waaronder GDM digital in 2014) is Ve zich ook gaan profileren als een display advertising specialist. Binnen de affiliate wereld wordt ons product VeAds retargeting door adverteerders ingezet. Wij maken gebruik van RTB (real time bidding) om bezoekers die op de website zijn geweest de retargeten op de juiste content sites. En maken indien gewenst gebruik van dynamische banners die de laatst bekeken producten tonen zodat de relevantie van de advertenties stijgt.

 

Vraag 3. Waarom kiezen jullie voor een afrekenmodel op CPS-basis?

Wij hebben gekozen voor een verdienmodel dat voor zowel ons voor de  adverteerder schaalbaar is. Een commissievergoeding op basis van sales (CPS) is heel gebruikelijk binnen affiliate marketing. Adverteerders kunnen zelf instellen hoeveel commissie zij toekennen aan bepaalde publishers. Wij zijn uit op duurzame relaties. Klanten hoeven ons alleen te betalen voor resultaat; no cure no pay!

 

Vraag 4. Is Ve Interactive met name geschikt voor adverteerders? Of is het ook interessant voor publishers?

Ve is vooral geschikt voor adverteerders omdat onze tools gericht zijn op het verhogen van conversies. We kunnen wel met bepaalde publishers werken die ons bijvoorbeeld inzetten voor meer awareness en traffic.

 

Vraag 5. Wat wil Ve Interactive binnen affiliate marketing bereiken?

De laatste jaren hebben we in de Benelux bij alle affiliate netwerken een naam opgebouwd als betrouwbare partner (voor zowel het netwerk als de adverteerder). We zijn bijna overal ‘preferred partner’ en willen deze positie behouden. Dit kan alleen door voorop te blijven lopen. Wij denken dat het gebruik van data en een effectieve synergie tussen de verschillende tools dit te kunnen realiseren.