partnerize social media links

Partnerize tip #2: deze links gebruik je als publisher het beste op social media

Als publisher wil je de vrijheid hebben om de tracking links te gebruiken waar je wilt. Of dit nu op jouw website is, in je nieuwsbrief of in je social media kanalen. Binnen Partnerize adviseer ik je om een net iets andere link voor social media te gebruiken dan die je normaal gesproken op jouw website gebruikt. De reguliere affiliate links die je uit Partnerize haalt kunnen namelijk geblokkeerd worden in je swipe up op Instagram. Kliks worden wel gemeten, maar je sales niet. En dat is natuurlijk zonde!

Ik laat je graag zien welke links je het beste kunt gebruiken om dit wel goed in te richten.

Misschien eerst even een stapje terug: in Partnerize kun je via het tabje tracking een affiliate link aanmaken. Om zelf een affiliate link aan te maken, en geen voorgegenereerde, gebruik je de linkgenerator. Dit is een andere link dan de vooraf aangemaakte tekstlink die je in het affiliate programma kunt terugvinden in de HTML opmaak. Deze gebruik je niet op social media, de zelf aangemaakte link via de linkgenerator wel. 

Als je op het tabje tracking klikt, zie je aan de linkerzijde de programma’s waar je voor bent aangemeld en aan de rechterzijde de input voor de tracking links. 

Aan de rechterzijde zie je de mogelijkheid om een referentie vanuit publisher zijde en adverteerder zijde mee te geven. Beide optioneel en niet verplicht, hoewel het interessant kan zijn om een referentie mee te geven en op basis hiervan te kunnen analyseren. Mocht je meerdere websites in jouw account hebben hangen, kun je hier ook een keuze maken voor een van jouw websites. 

Hier kun je ook een deeplink invoeren, dit kan een specifieke productpagina, categoriepagina of de homepagina van de adverteerder zijn. Vul je hier niets in, dan pakt het standaard de door de adverteerder bepaalde default link. Meestal is dit de homepagina, maar dat hoeft niet zo te zijn. 

Zodoende zie je bij ‘Link voor tracking’ twee opties staan. De link voor tracking is de link die ik zelf ook het meeste gebruik voor op mijn website. Scheelt weer een URL te verkorten via de stap daaronder. Echter, de link voor tracking werkt dus niet optimaal bijvoorbeeld in de swipe up op Instagram. Hiervoor heb je de verkorte URL nodig. Als je de verkorte URL uitdraait door op Generate & Copy te klikken, kun je deze meteen ophalen en gebruiken. Met deze link worden dus niet alleen de klikken gemeten, maar ook de sales. Promoten maar!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *