5 vragen aan… Bram Vermeulen van Startpagina.nl

Deze week in 5 vragen aan: Bram Vermeulen. Bram is sinds 2011 actief in de affiliate marketing industrie en vandaag de dag beheert hij meerdere platforms waaronder Festival Fans en Startpagina Kortingscodes. Deze laatste heeft onlangs de kortingscode feature gelanceerd wat de aanleiding is voor dit interview met Bram. Wat kunnen we verwachten van de kortingscode pagina van Startpagina.nl? One of the many of onderscheidend vermogen? Ik ben benieuwd naar de strategie achter Startpagina Kortingscodes en hoe ze in de praktijk de kwaliteit waarborgen.

Onderstaande 5 vragen zijn gebaseerd op een eerder gedeeld persbericht van Startpagina.nl, waarin de volgende twee alinea’s vermeld staan:

"Startpagina, waarvan de site al bijna 25 jaar bestaat, is bij veel senioren nog steeds als
homepage ingesteld. Onze bezoekers hechten waarde aan overzicht en correcte informatie.
Populair zijn de verwijzingen naar nieuws, winkels en dagdeals. Om bezoekers beter te
helpen is er nu een speciaal kortingscode platform. Hier worden dagelijks aanbiedingen,
acties en kortingscodes van webshops geplaatst."
"Er worden enkel geldige codes geplaatst met heldere voorwaarden. Ook wordt er een
duidelijk verschil getoond tussen aanbiedingen en kortingscodes. Bij het openen van de code
wordt niet meteen een nieuw tabblad geopend naar de webshop, maar verschijnt eerst de
code die je gemakkelijk kunt kopiëren in je winkelmandje. Tot slot wordt het ook helder
gecommuniceerd als een webwinkel geen werkende kortingscode of aanbiedingen online
heeft staan."

Met deze achtergrond kennis paraat: let’s kick it off!

Waarom kiest Startpagina.nl ervoor om de concurrentie aan te gaan met de kortingscode websites in de Nederlandse markt?

“We merken dat onze (wat oudere) bezoekers het lastig vinden om werkende kortingscodes te vinden. Bij bestaande kortingscode websites is het vaak niet helemaal duidelijk of het gaat om een kortingscode of een aanbieding. Kortingen op de nieuwsbrief, als member of een algemene sale worden bijvoorbeeld gepresenteerd als code.”

“Terwijl je, om gebruik te maken van deze korting, geen code hoeft in te vullen. Dit soort zaken willen we voor onze bezoekers een stuk duidelijker communiceren. Zodat we de veelgehoorde frustratie: al die online kortingscodes werken niet kunnen wegnemen.”

Hoe waarborgen jullie dat kortingscodes altijd werken?

“Ons team controleert dagelijks handmatig alle codes. Het kan natuurlijk een keertje voorkomen dat er een code niet meer geldig is. Maar door een aantal ingebouwde features beperken we dit tot een minimum. Zo kunnen bezoekers via een duimpjes systeem aangeven of de code nog werkt of niet en communiceren we duidelijke voorwaarden bij de codes zoals de geldig tot datum.”

Kun je meer delen over de visie om geen tabje te openen naar de website van de adverteerder als een kortingscode wordt aangeklikt?

“Elke kortingscode website in de markt wil zo snel mogelijk een cookie zetten om meer sales binnen te halen. Natuurlijk zit er ook bij ons een affiliate verdienmodel achter dit kortingscode platform. Maar we proberen de waarde voor onze bezoekers en partners wel hoog te houden.”

“De gebruiker heeft minder last van talloze tabjes die openen bij het aanklikken van een code en onze partner shops krijgen meer waardevolle clicks binnen. We blijven hier op doorontwikkelen om het onze gebruikers zo makkelijk mogelijk te maken.”

In een eerder gedeelde update vanuit Startpagina werd benoemd dat het toevoegen van de kortingscode categorie aan de website gezien wordt als waardevolle toevoeging voor consumenten. Kun je meer vertellen over de waarde van kortingscodes voor jullie doelgroep?

“In deze tijd waarin alles duurder wordt zijn kortingscodes een mooie uitkomst om online extra te besparen. Zoals gezegd krijgen we nu veel vragen binnen over niet werkende kortingscodes en zijn deze voor onze doelgroep wat lastiger te gebruiken. Vandaar dat we dit via onze kortingscode website zo makkelijk mogelijk proberen te maken. Naast een duidelijke weergave tussen werkelijke kortingscodes en aanbiedingen communiceren we ook helder als er geen code beschikbaar is voor de betreffende shop.”

Hoe zie je de toekomst van kortingscodes binnen affiliate marketing overall voor je?

“Je moet als publisher echt een meerwaarde kunnen bieden aan de advertisers. Wij doen dit onder andere door ons netwerk – Kompas Publishing – goed in te zetten. Daarnaast komt zo’n 80% van het bezoek van Startpagina.nl direct binnen. Het zoeken naar kortingscodes begint bij ons zo vooral via Startpagina.nl en minder via Google. In de kortingscode markt is dit uniek. Het beschikbaar stellen van een code kan de consument zo toch overhalen om wél bij de ene- en niet bij de andere, vergelijkbare, webshop te bestellen.”

1 gedachte over “5 vragen aan… Bram Vermeulen van Startpagina.nl”

Plaats een reactie