Daisycon lanceert marketplace en maakt het makkelijk om mediakits te delen

Binnen het affiliate netwerk Daisycon kun je als publisher sinds afgelopen maandag 17 oktober jouw eigen publisher mediakit uploaden om te delen met adverteerders. Via deze tool – Daisycon Marketplace – maakt Daisycon het laagdrempelig om mediakits te delen tussen publishers en adverteerders met als gevolg dat het toewerken naar strategische samenwerkingen makkelijker wordt gemaakt.

Laagdrempelige stap richting strategische samenwerkingen

As you know by now, ik ben overtuigd van de kracht van strategische samenwerkingen. Een goede afweging of een adverteerder of publisher bij jou past, de samenwerking aangaan met extra exposure en samen vlammen om tot het beste resultaat te komen. Eerder schreef ik een blogartikel over mediakits en hoe je deze het beste kunt beoordelen als adverteerder. Hierop kreeg ik juist veel reacties van publishers dat ze zich niet bewust waren van de kracht van zo’n mediakit, dat ze dit zelf nog niet hadden en dat ze zich afvroegen of adverteerders hier wel echt op zaten te wachten.

Een klein maandje na het schrijven van dit artikel – en ja, dat is 100% toeval – lanceert Daisycon deze marketplace feature. Ik ben er van overtuigd dat dit voor veel publishers precies op het juiste moment is gekomen om het belang in te zien van een goede mediakit en deze nu gemakkelijker te kunnen verspreiden.

Daisycon Marketplace

De Daisycon Marketplace is de ‘marktplaats’ waar de mediakits samenkomen. Voor een adverteerder ziet dat er als volgt uit:

daisycon mediakit

Als publisher heb je invloed op de deals en mediakits die een adverteerder getoond krijgt. Zo kun je jouw mediakit uploaden, maar kun je ook losse deals uploaden. Deze kun je een looptijd meegeven zodat deze ook weer tijdig inactief worden.

Voor een publisher ziet het dashboard er als volgt uit:

daisycon marketplace publisher dashboard

Ik heb hier voor We Love Webshops vast twee deals klaargezet, met een looptijd. Hier zie je dus dat ik heb gekozen voor een toplijst plaatsing voor Singles Day en Black Friday/Cyber Monday, voor €85 per plaatsing en onder de prijzen zie je hier ook de looptijden. Beide deals mogen al ingekocht worden, maar moeten wel offline op de laatste dag. En dat stel je zelf in. Je hebt hier zelf de controle over.

aanbieding toevoegen daisycon marketplace

Verder kun je als publisher meer informatie per deal meegeven, zoals de doelgroep, het land, hoeveel bezoekers je gemiddeld hebt, maar ook voor welke adverteerder deze deal zichtbaar mag zijn. Ik heb hier nu een algemene deal geupload, maar ik zou dat ook specifiek kunnen door voor een adverteerder dat bij Daisycon aangesloten zit.

Het moment dat een adverteerder op basis van mijn deals dit wilt inkopen, krijg ik hier een notificatie van dat ik een order heb om op te leveren. Het systeem houd je op de hoogte van de vervolgstappen.

Bij het kopje ‘mijn actieve en aankomende aanbiedingen’, waar ik nu dus twee deals in live heb staan, zie je ook de knop ‘beheer mediakit’. Hier kun je jouw mediakit uploaden.

daisycon mediakit uploaden

Maak er zeker even een momentje van om jouw deals en mediakit in Daisycon Marketplace te uploaden. Ik had mijn deals in een paar minuten live staan, en er zat meer tijd in het daadwerkelijk opzoeken van relevante cijfers in Google Analytics dan in het invullen van de deal. Hoe meer deals hierin staan, hoe interessanter en gemakkelijker het wordt voor adverteerders om hier gebruik van te maken.

Plaats een reactie